Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Eräjärven kehittämisyhdistykselle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Suomalaisen Työn Liitto

Eräjärven kehittämisyhdistykselle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Julkaistu: 24.06.2014 klo 15:43
Julkaisija: Suomalaisen Työn Liitto

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Eräjärven kehittämisyhdistykselle Yhteiskunnallinen yritys -merkin. Eräjärven kehittämisyhdistyksen tarkoituksena on toimia Eräjärven ja sen lähialueiden sekä asukkaiden elinolosuhteiden turvaamiseksi ja kehittämiseksi.

– Yhteiskunnallinen yritys -merkkiä voidaan myöntää yrityksille, joiden ensisijainen tavoite on ratkaista yhteiskunnallisia tai ekologisia ongelmia, ne käyttävät myös vähintään puolet voitostaan tähän. Eräjärven kehittämisyhdistys on hyvä esimerkki siitä, miten monilla eri tavoilla ja alueilla yhteiskunnallisia yrityksiä toimii, kertoo Yhteiskunnallinen yritys -merkin kehityspäällikkö Kimmo Nekkula Suomalaisen Työn Liitosta.

Eräjärven kehittämisyhdistys toteuttaa tarkoitustaan mm. pyrkimällä turvaamaan yksityisten ja yhteiskunnallisten palvelujen saatavuutta, antamalla kannanottoja ja lausuntoja, suorittamalla varainhankintaa toimintaansa varten, järjestämällä koulutusta, harrastus- ja virkistystoimintaa, harjoittamalla julkaisutoimintaa ja edistämällä muillakin tavoilla maaseutumaisten alueiden asukkaiden hyvinvointia.

– Koska yhdistyksemme tarkoituksena on toimia Eräjärven ja sen lähialueiden sekä asukkaiden elinolosuhteiden turvaamiseksi ja kehittämiseksi arvopohjaisella liiketoimintamallilla ja olemme olleet sosiaalinen yritys jo vuodesta 2005, oli luontevaa hakea myös yhteiskunnallisen yrityksen merkin käyttöoikeutta. Työharjoittelupaikan tarjoaminen tai heikommassa työmarkkina-asemassa olevan henkilön työllistäminen, lausuntojen antaminen eri päättäjille ja lakkautettavien palvelujen ylläpitäminen on normaalia päivittäistä toimintaamme, kehittämisyhdistyksen toiminnanjohtaja Ulla Raita-aho sanoo.

– Yhteiskunnallisen yrityksen merkin käyttöoikeus on laajempi tunnustus vuosia kestäneestä työstämme maaseudun elinvoimaisuuden puolesta, Raita-aho lisää.

www.erajarvi.net

Ulla Raita-aho, toiminnanjohtaja, Eräjärven kehittämisyhdistys, 03-5306433 eky@erajarvi.net

Kimmo Nekkula, kehityspäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, 050 570 4893, kimmo.nekkula@avainlippu.fi

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Liitto hallinnoi suomalaisen työn puolesta toimivia merkkejä ja verkkopalveluita. Vuonna 1912 perustetulla liitolla on 2414 yritys- tai yhteisöjäsentä. www.avainlippu.fi