Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Asunnottomien yön tapahtuma: NÄKÖKULMIA MAAHANMUUTTAJIEN ASUNNOTTOMUUTEEN

Moniheli

Asunnottomien yön tapahtuma: NÄKÖKULMIA MAAHANMUUTTAJIEN ASUNNOTTOMUUTEEN

Kutsu.
Julkaistu: 13.10.2016 klo 13:49
Julkaisija: Moniheli

LEHDISTÖTIEDOTE 12.10.2016

Julkaisuvapaa heti

Monikulttuurijärjestöjen yhteistyöverkosto Moniheli ry:n Katto-hanke järjestää yhteistyössä Pasilan kirjaston kanssa Asunnottomien yön tapahtuman

NÄKÖKULMIA MAAHANMUUTTAJIEN ASUNNOTTOMUUTEEN

maanantaina 17.10.2016 klo 18-22 Pasilan kirjastossa.

Asunnottomien yötä vietetään vuosittain lokakuun 17. päivänä, YK:n kansainvälisenä päivänä köyhyyden poistamiseksi. Pitkäaikaisasunnottomuus Suomessa on vähentynyt, mutta samalla maahanmuuttajien asunnottomuus lisääntyy.
Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus ARA:n mukaan vuonna 2015 yli neljännes yksinelävistä asunnottomista oli maahanmuuttajia ja asunnottomista perheistä yli puolet maahanmuuttajaperheitä.

Maahanmuuttajien asunnottomuuden ehkäisemiseen tähtäävä Katto-hanke (2016-2018) haluaa tuoda maahanmuuttajien asunnottomuuden aiempaa näkyvämmin esille Asunnottomien yön yhteydessä. Avoimen yleisötapahtuman tarkoituksena on tarkastella maahanmuuttajien asunnottomuuden ilmiötä eri näkökulmista yleisöä osallistaenTilaisuudessa päivystää myös asumisasioiden matalan kynnyksen neuvontatori, jossa on tarvittaessa tarjolla kieliapua seitsemällä eri kielellä. Tilaisuuden ohjelma kokonaisuudessaan löytyy osoitteesta: www.kattohanke.fi.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Kahvitarjoilu.

Tervetuloa!

Lisätietoja antavat Katto-hankkeen koordinaattori Tuija Mustajärvi, 050 3093 925 ja

Monihelin toiminnanjohtaja Riitta Salin, 044 5355 722.

Monikulttuurijärjestöjen Yhteistyöverkosto - Moniheli ry - Network of Multicultural Associations

www.moniheli.fi
www.kattohanke.fi