Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » World Vision kutsuu yrityksiä ratkomaan vesiongelmia Keniassa ja Sri Lankassa

Suomen World Vision

World Vision kutsuu yrityksiä ratkomaan vesiongelmia Keniassa ja Sri Lankassa

Julkaistu: 06.11.2015 klo 09:00
Julkaisija: Suomen World Vision

World Vision kutsuu suomalaisyrityksiä ratkomaan veteen liittyviä ongelmia Keniassa ja Sri Lankassa. Järjestö hakee yrityskumppaneita Slush Impact Track -tapahtumassa sekä ”Slush Evening for Circular and Clean Solutions”-sivutapahtumassa 12.11.2015. Sitran isännöimän sivutapahtuman järjestävät Lahja Itämerelle ry sekä Finnish Water Forum.

– Keniassa pääsy puhtaaseen veteen on maanlaajuinen haaste erityisesti slummeissa ja maaseudulla. Vedenjakeluyritykset eivät useinkaan pysty toimittamaan vettä säännöllisesti, ja pienet paikalliset vesiyritykset kärsivät osaamisen ja resurssien puutteesta, kertoo Slush-tapahtumassa vieraileva Christopher Asego Kenian World Visionista.

World Vision kutsuu suomalaisyrityksiä kehittämään yhteisölähtöistä mallia vedenjakeluun. Tavoitteena on säännöllisen ja luotettavan vedenjakelun takaaminen myös syrjäseuduilla ja slummeissa asuville ihmisille. Palvelukonseptin on tarkoitus olla kannattavaa liiketoimintaa suomalaisyritykselle ja parantaa myös paikallisten vesiyritysten kapasiteettia.

World Vision etsii myös veden puhdistukseen erikoistunutta yrityskumppania Sri Lankaan, jossa pohjaveden saastuminen aiheuttaa vakavia terveysongelmia köyhissä yhteisöissä. Molemmat hankkeet toteutetaan Suomen World Visionin Weconomy-innovaatio-ohjelman kautta.

–Weconomy-ohjelmamme kautta yritykset pääsevät kehittyvien maiden markkinoille ratkaisemaan sosiaalisia, taloudellisia ja ekologisia ongelmia yhdessä paikallisten yhteisöjen kanssa. Yritys saa käyttöönsä ruohonjuuritason verkostomme ja kontaktit. Onnistuneet ideat ovat skaalattavissa globaalisti World Visionin lähes 100 maassa toimivan verkoston kautta, sanoo projektipäällikkö Maija Seppälä World Visionista.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Maija Seppälä, Weconomy-ohjelma, Suomen World Vision, puh. 050 573 4709, maija.seppala@worldvision.fi.

Minna Havunen, viestintä, Suomen World Vision, puh. 043 825 0475, minna.havunen@worldvision.fi.

HUOM. Tiedotetta on korjattu 6.11 klo 10:08 ja lisätty Lahja Itämerelle ry ja Finnish Water Forum Sitran isännöimän ”Slush Evening for Circular and Clean Solutions”-tapahtuman järjestäjiksi.

Suomen World Vision on lasten elinoloja ja oikeuksia edistävä kristillishumanitaarinen kehitysyhteistyöjärjestö ja itsenäinen osa maailman suurinta kummilapsijärjestöä World Visionia. Kansainvälisesti World Visionin avun piirissä on 100 miljoonaa ihmistä. Suomen World Vision on ulkoministeriön kumppanuusjärjestö, ja suomalaisten rahoittamia hankkeita on kuudessa maassa:  Keniassa, Ugandassa, Perussa, Kolumbiassa, Intiassa ja Sri Lankassa. worldvision.fi