Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Vuokratyön ja rekrytointien kysyntä jatkuu vilkkaana Länsi-Uusimaalla

Vuokratyön ja rekrytointien kysyntä jatkuu vilkkaana Länsi-Uusimaalla

Julkaistu: 21.11.2011 klo 09:45
Julkaisija: VMP

Länsi-Uusimaalla VMP:n yrittäjänä toimivan Riku Lomanin mukaan taantuman uhka ei juurikaan vielä näy työntekijöiden kysynnässä, vaikka varovaisuutta onkin havaittavissa. Avoimien työpaikkojen määrä on lisääntynyt vuoden loppupuoliskolla etenkin toimistotehtäviin, metalli-, kuljetus- ja siivousalalle.

– Tilanne on tällä hetkellä odottava, ja tiettyä varovaisuutta on ilmassa. Monella alalla avoimien työpaikkojen määrä kuitenkin kääntyi kasvuun hiljaisen kesän jälkeen. Esimerkiksi ammattitaitoisista hitsaajista ja CNC-koneistajista on tälläkin hetkellä Länsi-Uusimaalla huutava pula, Loman kertoo.

Lomanin mukaan avoimia työpaikkoja on yllättävänkin paljon avoinna taloustilanteeseen verrattuna. Kysyntää riittää niin vuokratyöntekijöille kuin vakituiseksi rekrytoitavillekin.

– Kasvun vetureina toimivat metalli- ja rakennusalan lisäksi siivous- ja kuljetusala. Näillä aloilla voidaan puhua jo työvoimapulasta, ja siksi tutkimme myös mahdollisuuksia tuoda Länsi-Uusimaalle ammattitaitoista henkilöstöä ulkomailta, Loman sanoo.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Riku Loman, VMP:n yrittäjä Lohjalla ja Raaseporissa, p. 040 307 5406

sähköposti: riku.loman@vmp.fi

Helena Levonmaa, viestintäpäällikkö, p. 040 307 5002,

sähköposti: helena.levonmaa@vmp.fi

www.vmp.fi

VMP Group on Suomen suurimpiin kuuluva ja palveluverkostoltaan valtakunnan laajin henkilöstöpalvelualan konserni. Ketjun liikevaihto vuonna 2010 oli 101 miljoonaa euroa. VMP tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman yrityksen liiketoimintaa tukevia ratkaisuja, joihin kuuluvat henkilöstövuokraus- ja rekrytointi-, ulkoistus- ja koulutuspalvelut sekä ulkomaalaisten ammattilaisten välittämiseen erikoistunut kansainvälinen rekrytointi. Vuonna 1988 perustettu konserni on suomalaisessa yksityisomistuksessa, ja se haluaa olla mukana kehittämässä työelämän vastuullista tuottavuutta kaikilla markkina-alueillaan. VMP Group toimii franchising-periaatteella Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Romaniassa. Vuonna 2010 VMP työllisti 14 000 työntekijää 4 000 asiakasyritykseen.