Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Uusi Alepa Kluuviin

Uusi Alepa Kluuviin

Julkaistu: 26.06.2012 klo 15:26
Julkaisija: HOK-Elanto

Ruokaostoksille mobiiliseinän kautta jo nyt

Uusi Alepa aukeaa tulevana syksynä Kluuvissa

Suomen ensimmäinen kauppakeskuksessa sijaitseva mobiiliseinä avataan tänään Helsingin Kluuvissa Alepan Kauppakassi -palvelun myötä. Myöhemmin syksyllä Alepan uusi kivijalkamyymälä avataan Eat & Joy Kluuvin Kauppahallin yhteyteen.

”Ennen myymälän avaamista päätimme tarjota ostosmahdollisuuden Alepassa jo nyt, mobiilisti. Alepan Kauppakassi -palvelu on saanut toivotun huomion ja uudet käyttäjäryhmät ovat löytäneet palvelun”, perustelee Alepa-ketjun johtaja Kimmo Nikula.

Kauppakeskus Kluuvin Aleksanterinkadun puoleisen sisäänkäynnin yhteydessä sijaitseva mobiiliseinä on järjestyksessään neljäs Alepan mobiiliseinistä Helsingissä. Ruokaostokset tehdään skannaamalla tuotteiden viivakoodit matkapuhelimen avulla Foodie.fm -sovelluksella, ja ruokakassi toimitetaan asiakkaan kotiin haluttuna ajankohtana.

HOK-Elanto palaa juurilleen

Alepan saapuminen Kauppakeskus Kluuviin tarkoittaa HOK-Elannolle paluuta juurilleen, sillä samalla paikalla toimi 1950-luvulla Elannon tavaratalo. Vuonna 1985 avattiin Aleksanterinkadun ja Kluuvikadun kulmaan Helsingin ensimmäinen pikamyymälä ja samana vuonna valmistui Aleksanterinkatu 9:ään uudenlainen tavaratalo, jonka suunnitteli Veikko Leistén. Syksyllä avattavan Alepan sisäänkäynti aukeaa suoraan Aleksanterinkadulta, entisen tavaratalo Halosen sisääntuloaulasta.

”Alepa Kluuvista tulee aito lähikauppa. Sijainti huomioidaan räätälöimällä valikoimaa toimintaympäristön ja paikallisen asiakaskunnan tarpeisiin. Alepa tuo tutun päivittäistavarakaupan konseptin nyt myös Kluuviin: tuomme palvelut lähelle asiakasta, ja meillä on helppo sekä nopea asioida”, Nikula kertoo.

Myös Kluuvin Alepan henkilökunnan työasut istuvat ydinkeskustan sykkeeseen. Ne on suunniteltu World Design Capital -vuoden tiimoilta aivan uudella tavalla, jossa käyttäjällä itsellään on mahdollisuus viimeistellä asunsa ilmettä ja toimivuutta.

Lisätietoja: Alepa-ketjun johtaja Kimmo Nikula, p. 010 76 60620, kimmo.nikula@sok.fi

Kauppakeskus Kluuvi, Lotta Lehtonen, Asset Manager, CBRE Global Investors, press@kluuvi.fi

Linkkejä aiheeseen:

kuva mobiiliseinästä

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen 560 000 asiakasomistajaa. Vuosittainen liikevaihto on lähes 1,8 mrd. euroa, ja yritys työllistää yli 6 000 henkilöä. HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla noin 300 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja. Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita. hok-elanto.fi