Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Turun Osuuskauppa (TOK) suunnittelee Sokos Myllyn toiminnan supistamista tai liiketoiminnasta luopumista

Turun Osuuskauppa

Julkaistu: 04.09.2013 klo 14:02
Julkaisija: Turun Osuuskauppa

TOK käynnistää yt-neuvottelut Sokos Myllyssä.

-.Käyttötavarakaupan kysyntä on heikentynyt ja Sokos Myllyn toiminta on tappiollista. TOK:n Sokokset eivät ole saavuttaneet niitä taloudellisia tavoitteita, joita niille on Turun Osuuskaupassa asetettu. Tämän vuoksi joudumme käynnistämään yt-neuvottelut Sokos Myllyn liiketoiminnan supistamiseksi tai lopettamiseksi, toteaa TOK:n toimitusjohtaja Harri Koponen.

Sokos Myllyn liiketoiminnan lopettaminen voi toteutuessaan johtaa korkeintaan 50 työsuhteen päättymiseen. Vaihtoehtoinen liiketoiminnan supistaminen voi toteutuessaan johtaa korkeintaan 35 työsuhteen päättymiseen.

- Pyrimme tarjoamaan neuvottelun piirissä olevalle henkilöstölle ensisijaisesti muuta työtä TOK:n sisältä. Neuvottelut alkavat 12.9.2013 ja kestävät vähintään kuusi viikkoa. Mahdolliset henkilöstövaikutukset toteutuvat vuoden kuluessa neuvottelujen päättymisestä, Koponen sanoo.

Toimitusjohtaja Harri Koponen p. 010 764 4001, harri.koponen@sok.fi
Toimialajohtaja Mika Nupponen, p. 010 764 3301, mika.nupponen@sok.fi

TOK on yli 129 000 varsinaissuomalaisen talouden omistama osuuskauppa. Turun Osuuskauppa toimii päivittäis- ja erikoistavarakaupassa, liikennemyymälä-, matkailu- ja ravitsemis- sekä tavaratalokaupassa 21 kunnan alueella Varsinais-Suomessa. Sen tehtävänä on tuottaa palveluja ja etuja asiakasomistajatalouksille.