Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Turun Osuuskaupan edustajistovaalien ehdokasasettelu on alkanut

Turun Osuuskauppa

Turun Osuuskaupan edustajistovaalien ehdokasasettelu on alkanut

Julkaistu: 02.01.2012 klo 10:00
Julkaisija: Turun Osuuskauppa

Turun Osuuskaupalle valitaan keväällä 2012 uusi edustajisto. Edustajistovaalien ehdokasasettelu on nyt käynnissä.

– Edustajiston rooli osuuskaupan päätöksenteossa on tärkeä – onhan osuuskauppa jäsentensä omistama yritys. Yksittäisistä edustajiston päätösvaltaan kuuluvista asioista voidaan mainita esimerkiksi tilinpäätöksen vahvistaminen ja hallintoneuvoston valinta. Varsinaisen toimielinroolinsa lisäksi edustajistolla on olennainen asema tiedonvälittäjänä ja äänitorvena osuuskaupan johdon ja asiakasomistajien välillä, Turun Osuuskaupan hallintoneuvoston puheenjohtaja Maija Junkola-Lehtonen kiteyttää.

Osuuskaupan vaaleissa voidaan asettaa ehdokkaaksi jokainen ennen vaalivuotta osuuskauppaan liittynyt jäsen, joka vaalin alkaessa on täysivaltainen ja asuu osuuskaupan toimialueella.

– Edustajisto kaipaa riveihinsä eri-ikäisiä erilaisilla taustoilla varustettuja ihmisiä, jotka edustavat mahdollisimman laajasti osuuskaupan asiakasomistajia. Tärkeintä on halu olla mukana kehittämässä oman osuuskaupan toiminnan kautta oman alueen elinvoimaisuutta, Turun Osuuskaupan talousjohtaja Niko Toivanen kannustaa.

Ehdokaslistat on jätettävä maanantaihin 16.1.2012 klo 16.00 mennessä sekä kirjallisena että sähköisenä. Lue tarkemmat ohjeet ehdokaslistan laatimisesta osoitteesta
www.s-osuuskauppavaalit.fi/tok. ja tilaa sähköiset ehdokaslistat sähköpostitse osoitteesta
turun.osuuskauppa@sok.fi.

Turun Osuuskauppa avaa vaalikoneen 15.2.2012. Edustajistovaalit pidetään postiäänestyksenä 5.-14.3.2012. Asiakasomistajille toimitetaan vaalimateriaali maaliskuun asiakasomistajapostin mukana.

Edustajisto valitaan vaalilla osuuskaupan jäsenistä eli asiakasomistajista joka neljäs vuosi. Vaalissa äänioikeutettuja ovat kaikki ennen vaalivuoden alkua jäseniksi tulleet ja 15 vuotta täyttäneet osuuskaupan jäsenet.

Turun Osuuskauppa, hallintoneuvoston puheenjohtaja
Maija Junkola-Lehtonen, puh. 050 317 0571
Turun Osuuskauppa, talousjohtaja Niko Toivanen, puh. 010 764 4002

TOK on yli 123 000 varsinaissuomalaisen talouden omistama osuuskauppa. Turun Osuuskauppa toimii päivittäis- ja erikoistavarakaupassa, liikennemyymälä-, matkailu- ja ravitsemis- sekä tavaratalokaupassa 21 kunnan alueella Varsinais-Suomessa. Sen tehtävänä on tuottaa palveluja ja etuja asiakasomistajatalouksille.