Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Tomi Peitsalo SOK:n kansainvälisen hotelliliiketoiminnan johtoon

SOK

Tomi Peitsalo SOK:n kansainvälisen hotelliliiketoiminnan johtoon

Nimitys.
Julkaistu: 01.04.2011 klo 11:00
Julkaisija: SOK

SOK:n hotelliliiketoiminta organisoidaan uudella tavalla osana majoitustoimialan kilpailustrategiaa. Tomi Peitsalo on nimitetty 1.4. alkaen SOK:n kansainvälisestä hotelliliiketoiminnasta vastaavaksi liiketoimintajohtajaksi.

Radisson Blu -hotelliketjun Suomen maajohtajana toimineen Tomi Peitsalon vastuualueeseen kuuluvat uudessa roolissa myös SOK:n lähialueiden hotelliliiketoiminnot kokonaisuuksina. Uudelleen organisoitumisen myötä Viron AS Sokotelin toimitusjohtaja ja Venäjän OOO Sokotelin  toimitusjohtaja raportoivat Peitsalolle, joka vastaavasti  raportoi SOK:n koko hotellitoiminnasta vastaavalle johtajalle Tapio Satalle. Antti Sippola toimii SOK:n ulkomaan yhtiöiden hallitusten puheenjohtajana.

SOK omistaa Suomen lähialueilla neljä hotellia. Sokos Hotel Virua hoitaa AS Sokotel Tallinnassa. OOO Sokotelilla on Pietarissa kolme yksikköä, jotka ovat Sokos Hotel Palace Bridge, Sokos Hotel Vasilievsky ja Sokos Hotel Olympia Garden. Suomessa S-ryhmän kansainvälistä hotelliliiketoimintaa edustavat seitsemän Radisson Blu -hotellia. Sokotel Oy:n operoimat Radisson Blu hotellit sijaitsevat Oulussa, Vaasassa, Espoossa ja kolme yksikköä Helsingissä. Turun Radisson Blu Marina Palace -hotellin liiketoiminnasta vastaa Turun Osuuskauppa.

Uudella organisoitumisella ja nimityksellä ei ole sellaisenaan vaikutusta hotelliyhtiöiden muun henkilöstön vastuualueisiin. Yhteistyötä kolmen maan organisaatioiden ja SOK:n ketjuohjauksen välillä tiivistetään. Kussakin maaorganisaatiossa on omat tukitoimintonsa.

Lisätiedot

Sippola Antti, SOK, Johtaja, matkailukauppa, autokauppa, SOK:n liiketoiminta, antti.sippola@sok.fi, 0107682890

Satta Tapio, Sokotel Oy, toimitusjohtaja, tapio.satta@sok.fi, 0107682805

Peitsalo Tomi, SOK, liiketoimintajohtaja, kansainvälinen hotelliliiketoiminta, tomi.peitsalo@sok.fi, 0107682811