Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » TOK maksaa osuusmaksulle 10 % korkoa vuoden 2012 tuloksesta

Turun Osuuskauppa

TOK maksaa osuusmaksulle 10 % korkoa vuoden 2012 tuloksesta

Julkaistu: 26.04.2013 klo 15:06
Julkaisija: Turun Osuuskauppa

Osuusmaksun korko on Bonuksen ja muiden asiakasomistajaetujen ohella merkittävä tapa palkita asiakasomistajia omistajuudesta.

Turun Osuuskaupan edustajisto on 24.4.2013 hyväksynyt TOK:n hallituksen esityksen maksaa 100 euron osuuspääomasijoitukselle 10 prosentin koron. Korko maksetaan kaikille niille TOK:n asiakasomistajille, jotka ovat maksaneet 100 euron osuusmaksunsa täyteen 31.12.2012 mennessä. Yhteensä TOK maksaa osuusmaksun korkoa 1,2 miljoonaa euroa.

Osuuspääoman korko, 10 euroa, maksetaan S-Tilille 25.5.2013. TOK ilmoittaa osuusmaksun koron veroviranomaisille. Veroehdotuksen piiriin kuuluvia asiakasomistajia pyydetään tarkastamaan, että osuusmaksun korko on siihen merkitty.

Osuustoiminnallisen yritysmuodon ansiosta TOK:n tulos jää toimialueelle.Tulos ohjataan pääasiassa palveluja käyttävien asiakasomistajien palkitsemiseen ja henkilöstön ammattitaidosta ja työhyvinvoinnista huolehtimiseen sekä investointeihin.

Talousjohtaja Niko Toivanen, puh. 010 764 4002

TOK on yli 129 000 varsinaissuomalaisen talouden omistama osuuskauppa. Turun Osuuskauppa toimii päivittäis- ja erikoistavarakaupassa, liikennemyymälä-, matkailu- ja ravitsemis- sekä tavaratalokaupassa 21 kunnan alueella Varsinais-Suomessa. Sen tehtävänä on tuottaa palveluja ja etuja asiakasomistajatalouksille.