Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Toimiva kaupunkikeskusta tulevaisuuden kilpailutekijäksi

Suomen Nuorkauppakamarit ry

Toimiva kaupunkikeskusta tulevaisuuden kilpailutekijäksi

Julkaistu: 19.05.2010 klo 23:08
Julkaisija: Suomen Nuorkauppakamarit ry

Toimiva kaupunkikeskusta tulevaisuuden kilpailutekijäksi

Nuorkauppakamarit kehittävät suomalaisia kaupunkikeskustoja kautta maan.

Viime vuosina on käyty keskusteluja kaupunkikeskustojen ja erilaisten kauppakeskusten kovenevasta keskinäisestä kilpailusta. Kauppakeskusten vallatessa alaa, on huoli kaupunkikeskustojen elinvoimaisuudesta noussut esille niin kauppiaiden kuin asukkaiden toimesta.

- Kaupunkikeskustojen toimivuus, turvallisuus sekä viihtyisyys ovat erinomaisen tärkeässä asemassa paikkakunnan vetovoimaisuutta arvioitaessa. Tämä on erittäin tärkeää niin tulomuuttovirran, kuin matkailunkin näkökulmasta. Haluamme nyt nostaa esille kaupunkikeskustojen kehittämisen tärkeyden jokaisella paikkakunnalla, kertoo Miariikka Heikkinen, Suomen Nuorkauppakamarit ry:n kansallinen puheenjohtaja.

Suomen Nuorkauppakamarit ry on avannut valtakunnallisen ideakilpailun kaupunkikeskustojen kehittämiseksi. Kilpailuaikaa on lokakuun loppuun asti ja kilpailuun otetaan vastaan kaikki toteuttamiskelpoiset suunnitelmat kaupunkikeskustojen sekä rakenteelliseen että toiminnalliseen kehittämiseen. Tuomaristo edustaa arvovaltaista näkemystä ja kokemusta, niin tutkimuksen ja suunnittelun, kuntaorganisaation, liike-elämän kuin yksittäisen kaupunkilaisenkin näkökulmasta.

- Suomen Nuorkauppakamarit ry tekee merkittävää yhteiskunnallista työtä Suomessa. FCG, Finnish Consulting Group, on tyytyväinen ollessaan käynnistämässä yhteistyötä SNKK:n kanssa uuden kilpailun merkeissä. Näemme Mahdollisuuksien Maisema -kilpailun erinomaisena keinona tuottaa uusia, monipuolisia ideoita keskustojen elinvoimaisuuden lisäämiseksi ympäri Suomen, toteaa FCG:n Koulutus ja konsultointi liiketoimintaryhmän johtaja Heikki Lonka.

Miariikka Heikkinen

Kansallinen puheenjohtaja