Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » TERHI-VENEET TOTEUTTAA VANHOJEN VENEIDEN KERÄYSKAMPANJAN 1.-5.9.2014

Oy Otto Brandt Ab

TERHI-VENEET TOTEUTTAA VANHOJEN VENEIDEN KERÄYSKAMPANJAN 1.-5.9.2014

Julkaistu: 19.06.2014 klo 09:27
Julkaisija: Oy Otto Brandt Ab

Vanhat käyttökelvottomat veneet pois saaristosta

Terhi-veneet on aloittanut yhteistyössä Pidä Saaristo Siistinä ry:nTurun Seudun Jätehuollon sekä Rouskis Oy:n kanssa kampanjan, jossa Roope-aluksella kerätään vanhoja soutuveneitä Saaristomeren alueelta. Tavoitteena on helpottaa saaristossa asuvia ja mökkeileviä pääsemään eroon käyttökelvottomista veneistään, joiden poiskuljettaminen saattaa muutoin olla kallista ja hankalaa.

Terhi-veneet tehdään tänäkin päivänä Rymättylän saaristopitäjässä, joten saariston hyvinvointi on meille tärkeä arvo, ja huomioimme veneiden valmistusprosessissa myös ympäristönäkökulmat. Meille on myös tärkeää, että veneet päätyvät pois rannoilta niiden elinkaaren loppupäässä. Pidä Saaristo Siistinä ry on meille luonteva kumppani, sillä yhdistys on jo pitkään tehnyt työtä puhtaamman saaristoluonnon hyväksi”, kertoo Terhin toiminnasta vastaava johtaja Sami Kuivalainen.

Uusi Terhi Saiman

Veneet kerätään Roope-aluksella

Ajatuksena on, että Pidä Saaristo Siistinä ry:n nostokurjella varustettu Roope-alus kerää veneet 1.-5.9.2014 välisenä aikana suoraan asiakkaiden rannoilta Saaristomerellä alueelta, joka rajoittuu välille Houtskär – Stenskär – Kasnäs – Rymättylä. Noudettavan veneen materiaalilla ei ole merkitystä, mutta veneen pitää olla alle 5-metrinen avovene eikä keräykseen oteta perämoottoreita. Keräyksen jälkeen veneet toimitetaan maanteitse asianmukaisesti hävitettäväksi Turun Seudun Jätehuollon sekä Rouskis Oy:n toimesta.

Uuden ympäristöystävällisen soutuveneen ostajalle keräys on maksuton

Uuden Terhi-soutuveneen ostajalle tämä nouto on täysin maksuton, muilta vanhasta veneestään eroon haluavilta veloitus on 89 €. Noutoon oikeuttavia veneisiin kiinnitettäviä tarroja saa ostaa kampanjaan osallistuvilta Terhi-kauppiailta kampanja-aikana (10.6. – 24.8.2014) tai Pidä Saaristo Siistinä ry:stä osoitteesta roope@pssry.fi.

Kampanjassa mukana saaristoalueen Terhi-kauppiaat ja Turun Seudun Jätehuolto Oy

Ensimmäistä kertaa toteutettavaan kampanjaan ovat lähteneet mukaan saaristomeren alueen kaikki Terhi-kauppiaat: Bike & Boat World (Turku) Venemaailma (Turku), Raision auto-ja venekeskus (Naantali), Venetalo Viherkoski (Kaarina), Portosol (Nauvo), Astrum-vene (Salo), Salomarine (Salo) sekä Kone-Wuorio (Kemiö). Kampanjassa mukana oleva Turun Seudun Jätehuolto Oy kantaa huolta myös saariston siisteydestä ja hoitaa ulkosaariston jätehuoltoa yhdessä Pidä Saaristo Siistinä ry:n kanssa. Rouskis Oy vastaa jätehuollon järjestemisestä Kemiönsaaressa.

Sami Kuivalainen, varatoimitusjohtaja, puh. 020 7510 253, sähköposti: sami.kuivalainen@terhitec.fi

TerhiTec Oy, Huhdantie 6, 21140 Rymättylä

Nora Forsman, viestintä, Pidä Saaristo Siistinä ry, puh. 040 4557252, sähköposti: nora.forsman@pssry.fi

Tuuli Meriläinen, viestintä, Turun Seudun Jätehuolto Oy, puh. 020 728 2115, sähköposti: tuuli.merilainen@tsj.fi