Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Teknologiateollisuuden Vuoden Nuori Johtaja on Juhani Lehti

Suomen Nuorkauppakamarit ry

Teknologiateollisuuden Vuoden Nuori Johtaja on Juhani Lehti

Julkaistu: 12.11.2015 klo 07:51
Julkaisija: Suomen Nuorkauppakamarit ry

Juhani Lehti on valittu Teknologiateollisuuden Vuoden Nuoreksi Johtajaksi 2015. Lehti on Tampereen Konepajat Oy:n toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja. Teknologiateollisuus ry on pääyhteistyökumppanina Suomen Nuorkauppakamarien Vuoden Nuori Johtaja -kilpailussa, jonka teknologia-alojen ehdokkaista palkittu ja kunniamainitut valittiin. Voittaja on johtamisellaan mullistanut perinteisen teollisuuden kenttää.

– On erittäin tärkeää nostaa esiin hyvän johtamisen esikuvia tälle toimialalle. Juhani Lehti toimii erinomaisena suunnannäyttäjänä sille, miten onnistumisia rakennetaan johtamisen kautta tällä haastavalla toimialalla. Teknologiateollisuus on Suomen menestyksen kannalta kriittisimpiä toimialoja, toteaa Vuoden Nuori Johtaja -kilpailun kansallinen koordinaattori Niina Hämäläinen.

– Juhani Lehti on kasvattanut alle kymmenessä vuodessa kahdesta pienestä sorvaamosta yli 200 henkeä työllistävän konsernin ja nostanut kannattavuuden hyväksi. Hänen johtamisensa lähtökohtana on ollut vastuun jakaminen, ihmisiin luottaminen ja avoimuus, kuvaili voittajaa valitsijaraadin puheenjohtaja, Normetin hallituksen puheenjohtaja Aaro Cantell.

Tunnustus jaettiin nyt toista kertaa. Teknologiateollisuuden Vuoden Nuori Johtaja saa palkinnoksi 5 000 euron rahapalkinnon ja First Class Ticketin vuoden 2016 Nordic Business Forumiin. Kaksi kunniamainintaa menivät Futurice Oy:n toimitusjohtaja Tuomas Syrjäselle ja Helvar Oy Ab:n Marketing Director Susanne Lehtiselle. Kumpikin kunniamainittu saa 1 000 euron rahapalkinnon.

Niina Hämäläinen
Vuoden Nuori Johtaja -kilpailu
kansallinen koordinaattori 2015, Suomen Nuorkauppakamarit ry
puh. 050 384 4516, niina.hamalainen@jci.fi

Mervi Vuorinen
kansallinen varapuheenjohtaja, Suomen Nuorkauppakamarit ry
puh. 044 314 7278, mervi.vuorinen@jci.fi

Mervi Karikorpi
apulaisjohtaja, Teknologiateollisuus ry
puh. 040 741 9801,mervi.karikorpi@teknologiateollisuus.fi

#technuorijohtaja
Suomen Nuorkauppakamarien Vuoden Nuori Johtaja -kilpailu http://nuorijohtaja.fi/

JCI (Junior Chamber International) juhlii kuluvana vuonna myös kansainvälistä 100-vuotis juhlavuotta.

Nuorkauppakamari on kansainvälinen alle 40-vuotiaiden jäsentensä kehittymis- ja johtamiskouluttautumisjärjestö sekä kontaktiverkosto. Kehitämme yhteiskuntaa ja johtajuutta paremman tulevaisuuden turvaamiseksi.

Suomen Nuorkauppakamarit ry on perustettu vuonna 1957. Varsinaisia jäseniä n. 2 200 ja yhdessä alumnien kanssa noin 5 000. Globaalisti Nuorkauppakamari toimii 115 maassa, yli 200 000 jäsenen voimin. www.nuorkauppakamarit.fi