Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Suomesta tekijöitä kansainvälisiin tehtäviin

Suomesta tekijöitä kansainvälisiin tehtäviin

Julkaistu: 16.11.2015 klo 14:47
Julkaisija: Suomen Nuorkauppakamarit ry

Nuorkauppakamareiden puheenjohtaja Johanna Lundán on valittu JCI Vice Presidentiksi vuodelle 2016. Valinnasta äänestettiin Japanin Kanazawassa nuorkauppakamareiden maailmankokouksessa 6. marraskuuta.

– Minulle on suuri kunnia, että Suomen Nuorkauppakamarit tukivat unelmiani ja sain mahdollisuuden tavoitella järjestömme kansainvälisiä luottamustehtäviä. Vastuulliseen tehtävään valmistautuminen vaati paljon ja matkalla itsensä piti ylittää moneen otteeseen. Toivon, että voin omalla esimerkilläni rohkaista yhä useampia suomalaisia nuorkauppakamarilaisia kansainvälisille kentille ja viedä suomalaisen nuorkauppakamaritoiminnan laadukkuuden salaisuuksia myös muiden maiden organisaatioiden hyödynnettäväksi. Tähän upeaan kerran elämässä -tilaisuuteen tuli nyt tarttua, kertoo Johanna.

Vakuuttavasti vaalitentissä ja puheessaan esiintyneen Johannan vastuulle nimettiin Katalonian, Belgian, Alankomaiden, Maltan, Italian, Kreikan ja Kyproksen kansalliset nuorkauppakamariorganisaatiot.

JCI Vice President on kansainvälisen kattojärjestön hallituksen jäsen, jonka tehtävänä on työskennellä ja vierailla hänelle osoitetuissa maissa kehittäen nuorkauppakamaritoimintaa ja nuorkauppakamarilaisten mahdollisuuksia vaikuttaa omissa yhteisöissään.

JCI Vice Presidentteja valittiin kaiken kaikkiaan 17 kappaletta ympäri maailman, joista Euroopasta 5. Edellinen suomalainen JCI Vice President Jukka Vainionpää toimi tehtävässään vuonna 2012.

Nuorkauppakamareiden kehitysjohtaja European Development Counciliin

Samassa maailmankokouksessa valittiin Suomen Nuorkauppakamareiden kehitysjohtaja Tiina Naskali (vastuualueena kansainvälisyys ja myynnin edistäminen) European Development Councilin Counciloriksi vuodelle 2016.

Haastattelut:
Johanna Lundán, johanna.lundan@jci.fi, +358 40 538 0433
Tiina Naskali, tiina.naskali@jci.fi, 358 40 576 8803

Iida Repo
Suomen Nuorkauppakamarit ry
iida.repo@jci.fi

www.nuorkauppakamarit.fi

JCI (Junior Chamber International) juhlii kuluvana vuonna myös kansainvälistä 100-vuotis juhlavuotta.

Nuorkauppakamari on kansainvälinen alle 40-vuotiaiden jäsentensä kehittymis- ja johtamiskouluttautumisjärjestö sekä kontaktiverkosto. Kehitämme yhteiskuntaa ja johtajuutta paremman tulevaisuuden turvaamiseksi.

Suomen Nuorkauppakamarit ry on perustettu vuonna 1957. Varsinaisia jäseniä n. 2 200 ja yhdessä alumnien kanssa noin 5 000. Globaalisti Nuorkauppakamari toimii 115 maassa, yli 200 000 jäsenen voimin. www.nuorkauppakamarit.fi