Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » SUOMEN SUOSITUIMMAT COILOVER -ALUSTASARJAT ENTISTÄ USEAMPAAN AUTOMALLIIN

Mamasan

SUOMEN SUOSITUIMMAT COILOVER -ALUSTASARJAT ENTISTÄ USEAMPAAN AUTOMALLIIN

Julkaistu: 07.10.2015 klo 15:15
Julkaisija: Mamasan

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin uudet määräykset auton rakenteen muuttamisesta tulivat voimaan 1.10.2015. Monen muun parannuksen ohella uudet säädökset kasvattavat alustasarjalla autonsa ulkonäön ja ajo-ominaisuuksien parantamisesta kiinnostuneiden valinnanvaraa.

-Aikaisemmin EY-tyyppihyväksytyiltä autoilta edellytettiin katsastuksessa hyväksytyn tutkimuslaitoksen todistusta, jota ei ollut käytännössä saatavilla kuin kouralliseen markkinoilla olevista alustasarjoista, kertoo Mamasanin tuoteryhmäpäällikkö Aleksi Etholén. Uusien sääntöjen mukaan maahantuojan selvitys alustasarjan soveltuvuudesta tieliikennekäyttöön riittää.

-Kun uudempien autojen katsastushankaluudet ovat takana, odotamme kasvattavamme markkinaosuuttamme entisestään. BC Racing on ollut coilover –tyyppisten alustasarjojen markkinajohtaja jo ennen uudistusta ja me olemme merkin suurin jälleenmyyjä Suomessa. Nyt asiakaspotentiaalimme kasvaa moninkertaiseksi, Etholén arvioi.

Coilover –alustasarjat ovat viime vuosina kasvattaneet suuresti suosiotaan pitkälti BC Racingin kaltaisten uudempien valmistajien markkinoille tulemisen seurauksena. BC Racing pystyy tarjoamaan laajan säätövaran, hyvät ajo-ominaisuudet ja kattavan kahden vuoden takuun houkuttelevaan hintaan. Vastaavista alustasarjoista on totuttu maksamaan lähes kaksinkertaisia hintoja.

-Juuri laaja alustan korkeuden- ja jäykkyyden säätö yhdistettynä järkevään ”kolmenumeroiseen” hintaan on BC Racing –alustasarjojen suosion takana, Etholén kertoo.

-Sääntöjen selkiydyttyä pitkän odottelun jälkeen pystymme panostamaan entistä paremmin niin myyntiin ja markkinointiin kuin asiakastukeenkin. Tavoitteemme on, että asiakasta ei unohdeta sen jälkeen kun tuote on vaihtanut omistajaa. Varastoimme esimerkiksi satoja vaihtojousia, jotta asiakas pystyy halutessaan räätälöimään alustasarjan omia mieltymyksiään vastaavaksi, Etholén kertoo.

Mamasan on BC Racing Finlandin virallinen jakelija, joka vastaa tuotteiden varastoinnista ja teknisestä tuesta niin kuluttaja-asiakkaille kuin jälleenmyyjille. Vahvasti positiivisten myyntiennusteiden perusteella jälleenmyyjäverkostoon etsitään nyt kuumeisesti uutta verta.

-BC Racing –alustasarjat soveltuvat erityisen hyvin performance -osia myyville liikkeille, sekä huoltokorjaamoille, jotka pystyvät alustan lisäksi myymään asennuksen. Uudet määräykset edellyttävät muutoskatsastuksessa myös selvitystä pyöränkulmista, mikä tulee kasvattamaan asiantuntevissa liikkeissä suoritettavien asennusten määrää, Etholén toteaa lopuksi

Lisätiedot:

Aleksi Etholén