Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Suomen Lähikauppa tarkastelee hintoja säännöllisesti: helmikuussa alenee noin 150 tuotteen hinta

Suomen Lähikauppa Oy

Julkaistu: 19.01.2016 klo 09:44
Julkaisija: Suomen Lähikauppa Oy

Siwoissa ja Valintataloissa alenee noin 150 tuotteen hinta, kun hintoja seuraavan kerran tarkistetaan helmikuussa. Tällä kertaa tarkistuksessa ovat olleet usein lähikaupasta ostettavat ja asiakkaalle tärkeät tuoretuotteet kuten esimerkiksi lihajalosteet, maitotuotteet, valmisateriat sekä hedelmät ja vihannekset.

- Pienten lähikauppojen vahvuuksia ovat ennen kaikkea läheisyys, asioinnin helppous ja pitkät aukioloajat. Tuomalla palvelut ihmisten lähelle pidämme huolta siitä, että kaupassakäynnin kokonaiskustannus on järkevä. Myös hintatasoa on kuitenkin seurattava jatkuvasti, jotta lähikaupassa asiointi pysyy kokonaisedullisena, Suomen Lähikaupan kaupallinen johtaja Anne-Mari Paapio sanoo.

Helmikuussa hintoja tarkastellaan Siwoissa ja Valintataloissa tuoretuotteissa. Hinnanlaskuja löytyy kuluttajille merkittävistä tuotteista, joita ostetaan usein, esimerkiksi leikkeleissä, makkaroissa, juustoissa, valmisaterioissa, välipalatuotteissa sekä hedelmissä ja vihanneksissa. Alennettujen tuotteiden joukosta löytyy myös luomutuotteita kuten luomumaitoa ja -kermaa. Lisäksi alennuksia löytyy makeisista.

- Ruoan hinta on tärkeä asia sekä kuluttajalle sekä kaupalle, joten hintoja seurataan jatkuvasti ja tarkistuksia hintoihin tehdään eri tuoteryhmiin kuukausittain. Tämä on osa normaalia kaupallista prosessia. Hintoihin vaikuttavat niin maailmanmarkkinahinnat, ostoneuvottelujen tulos kuin tuotteiden yleinen hintataso. On sekä kaupan että kuluttajan kannalta aina hyvä asia, jos hintoja on mahdollisuus laskea, Anne-Mari Paapio sanoo.

Kaupallinen johtaja Anne-Mari Paapio, puh: 020 700 3150

Suomen Lähikauppa on keskittynyt lähipalveluihin. Pidämme huolta lähiympäristön asukkaiden tarpeista, kokoamme palveluita yhteen ja tarjoamme hyvän palvelukokemuksen - mutkattomasti, helposti ja nopeasti. Suomen Lähikaupalla on kaksi valtakunnallista kauppaketjua: Siwa ja Valintatalo. Siwan kauppaverkko on Suomen kattavin. Kauppoja on 626, henkilöstöä 4100 ja asiakkaina lähes kaikki suomalaiset. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2014 noin miljardi euroa. www.lahikauppa.fi