Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Suomalainen start-up –yritys FilmMe on valittu maailman suurimman hevosalan messutapahtuman, Equitanan, Innovation Awardsien ehdokkaaksi

FilmMe

Julkaistu: 14.03.2013 klo 06:00
Julkaisija: FilmMe

Suomalainen start-up –yritys FilmMe on valittu maailman suurimman hevosalan messutapahtuman, Equitanan, Innovaatiokilpailun ehdokkaaksi kategoriassa maneesi- ja harjoittelutekniikka. Näytteilleasettajia Equitanassa on yli 850.

FilmMe:n myynti- ja markkinointijohtaja Lauri Salovaara: ”Pelkkä ehdokkuus on meille suuri kunnia. Automaattinen videokamerajärjestelmämme onkin kokonaisuutena sellainen, ettei vastaavaa ole tietääksemme ennen nähty. Tämä on kiitos siitä kaikesta työstä mitä olemme vuosien varrella FilmMe:n eteen tehneet ja otamme sen nöyrinä vastaan.”

Innovaatiokilpailussa on tänä vuonna ennätysmäärä osallistujia, sillä raati vastaanotti yli 130 hakemusta ennen hakuajan päättymistä.

Innovaatiokilpailun voittajat valitaan tiistaina 19.03.2013 Equitanan pääareenalla. FilmMe tulee myyntiin Equitanassa ja tuotetoimitukset aloitetaan keväällä/kesällä 2013.

Lista ehdokkaista (englanniksi):

FilmMe Group Oy:n automaattisen videokamerajärjestelmän tuotelanseeraus pidetään sunnuntaina 17.03.2013 Saksan Essenissä järjestettävässä maailman suurimmassa hevosalan messutapahtumassa, Equitanassa. FilmMen käytössä on 5000 henkeä vetävä pääareena. Equitana järjestetään joka toinen vuosi ja kävijämäärä on yli 200 000. Equitana pidetään Messe Essenin messukeskuksessa 16.-24.3.2013.

FilmMe Group on kehittänyt videokamerajärjestelmän, joka seuraa kohdettaan ja jakaa videon käyttäjän omalle tilille automaattisesti. Vuonna 2011 perustetun FilmMe Group Oy:n takana ovat pitkän uran Nokialla luoneet Tapio Koivukangas ja Jani Lehto sekä oululainen mediapersoona ja yrittäjä Lauri Salovaara.

Paikannukseen perustuvalla videokamerajärjestelmällä voidaan seurata kohdetta automaattisesti zoomaten jopa satojen metrien päähän. Kuvattavalla on käytössään ranneke, joka sisältää kuvauksen aloittamiseen ja lopettamiseen tarvittavan käyttöliittymän. Kuvattu video latautuu käyttäjän omalle tilille osoitteeseen www.filmme.tv, josta sen voi jakaa esim. Facebookiin.

FilmMe on tehnyt pitkään yhteistyötä Suomen Ratsastajainliiton kanssa tuotteen kehittämiseksi. Ensimmäisenä kohderyhmänä ovat ratsastajat, mutta FilmMe soveltuu lukuisiin eri lajeihin niin urheilun kuin esim. esiintymisenkin saralla.

Logot ja muu kuvamateriaali: www.filmme.tv/press

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

FilmMe Group Oy

Lauri Salovaara, Myynti- ja markkinointijohtaja

lauri.salovaara@filmme.tv

www.filmme.tv

Tapio Koivukangas, Toimitusjohtaja

tapio.koivukangas@filmme.tv

FilmMe Group Oy

- Perustettu 2011 Oulussa

- Perustajat Tapio Koivukangas, Lauri Salovaara ja Jani Lehto

- Tuo markkinoille maailman ensimmäisen videokameran, joka seuraa kohdettaan automaattisesti zoomaten ja jakaa videon käyttäjän omalle tilille osoitteeseen www.filmme.tv