Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Solinor toista kertaa peräkkäin Suomen nopeimmin kasvava räätälöityjä ratkaisuja rakentava ohjelmistoyhtiö

Solinor Oy

Julkaistu: 27.11.2014 klo 19:50
Julkaisija: Solinor Oy

Tuoreen Deloitte FAST50 -listauksen kokonaissijan 10. napannut Solinor jatkaa vauhdikasta ja kannattavaa kasvuaan. Tulos kertoo perinteisen IT-toimialan jo muutaman vuoden jatkuneesta murroksesta, jossa perinteisten IT-jättien sijaan yhä useampi asiakas päätyy valinnassaan ketterän ja nopean pienemmän kumppanin valintaan.

”Meille kilpailuetua on synnyttänyt vallalla oleva suuntaus ostaa ohjelmistokehitys pienemmissä jaksoissa ja rajapinnat kuvaten. Tämä mahdollistaa asiakkaillemme pienempien kumppanien kuten Solinorin käyttäminen, mikä on varsinkin julkishallinnon puolella kaivattua kehitystä. Massiivisten ja pitkäksi venyvien projektien sijaan kehitys tapahtuu pienemmissä ja hallituimmissa sykleissä. Näissä vahvuutemme on nopeus, tehokkuus ja kyky muuntautua asiakkaiden tarpeisiin”. taustoittaa yhtiön toimitusjohtaja Aki Koikkalainen.

Kasvun jatkuessa Solinorin kannalta olennaista on varmistaa lahjakkaimpien koodareiden rekrytointi. Asiaan on panostettu viime aikoina paljon ja työ on pitkäjänteistä. Koikkalainen antaa konkreettisen esimerkin: ”Teimme syksyllä kaksi uutta oppilaitosyhteistyö-sopimusta 5 vuodeksi. Haluamme jäädä opiskelijoiden mieliin ja ensimmäisistä vuosista lähtien yhtiönä, joka on opiskelijoiden arjessa ja panostaa työntekijöiden viihtyvyyteen ja hyvään johtamiseen”

Tulevaisuus näyttää valoisalta Solinorilla, jossa juuri tällä hetkellä on töissä 41 henkilöä, mutta tarve olisi heti palkata 5 koodaria lisää suoraan projekteihin. ”Uskomme kasvuun ja katsomme valoisin mielin tulevaa vuotta. Se on todennäköisesti meille taas erinomainen kasvun vuosi” kertoo toimitusjohtaja Koikkalainen.

www.solinor.fi tai Aki Koikkalainen, toimitusjohtaja, gsm: 050 321 4756. email: aki.koikkalainen@solinor.com