Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » SOK:n uudeksi talousjohtajaksi on valittu Marko Ylismaa

SOK

SOK:n uudeksi talousjohtajaksi on valittu Marko Ylismaa

Nimitys.
Julkaistu: 13.08.2014 klo 14:00
Julkaisija: SOK

SOK:n uudeksi talousjohtajaksi on nimitetty kauppatieteiden maisteri Marko Ylismaa (1971). Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa nykyisen talousjohtaja Jarno Jahnukaisen jäädessä eläkkeelle.

SOK:n talousjohtajana Ylismaa vastaa koko S-ryhmän taloustoiminnan kehittämisestä ja ohjauksesta sekä talouspalvelujen tuottamisesta ja palveluiden kehittämisestä.

Marko Ylismaa on tullut SOK:n palvelukseen helmikuussa 2011. Tähän asti hänen vastuullaan ovat olleet S-ryhmän yksiköille talous- ja palkkahallinnon palveluja tuottavan palvelukeskuksen toiminta, verotuksen ohjaus, group controlling ja talouden tukitoiminnot. Ylismaa on ollut myös talouden johtoryhmän jäsen.

Ennen SOK:ta Marko Ylismaa on ollut muun muassa Finnairin, Ernst & Youngin ja Uudenmaan verohallinnon palveluksessa erilaisissa talouden ja verotuksen johto- ja asiantuntijatehtävissä.

Johtaja, CFO Jari Annala, 010 76 82040

S-ryhmä on suomalainen, osuustoiminnallinen kaupan alan yritysryhmä. Se muodostuu Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) ja sen tytäryhtiöistä sekä 20 alueosuuskaupasta. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.