Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Smartti vauhdittaa verkkokaupan myyntiä

Smartti vauhdittaa verkkokaupan myyntiä

Julkaistu: 03.03.2015 klo 07:30
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Perinteinen asiakaspalvelu on verkkokauppiaalle kallista ja aikaavievää. Älykäs asiakaspalvelutyökalu Smartti vapauttaa resursseja asiakaspalvelusta ja vauhdittaa myyntiä.

Smartifik Oy:n perustajien kehittämä äly- ja kieliteknologiaan perustuva työkalu analysoi kirjoitettua tekstiä ja tekee toimintoja sen perusteella. – Asiakaspalvelu siirtyy yhä enenevässä määrin verkkoon ja moni yritys onkin ottanut käyttöön live chat -palvelun, jolla on pyritty kustannustehokkaampaan asiakaspalveluun. Se ei kuitenkaan ole osoittautunut toimivaksi ratkaisuksi, sillä live chatin hoitamiseen on valjastettava omaa henkilökuntaa tai se on ostettava ulkopuolelta, toimitusjohtaja Henri Huttunen kertoo.

Automatisoitua, älykästä asiakaspalvelua

Smartifik Oy:n kehittämän Smartin toiminta perustuu kieli- ja tekoälyteknologiaan eli se toimii kuten live chat, mutta fyysisen henkilön sijaan asiakkaiden kysymyksiin vastaakin tekoälyohjelma.

– Asiakaspalveluun tulee hyvin samankaltaisia kysymyksiä. Smartin avulla asiakkaiden yleisimmät kysymykset voidaan automatisoida. Asiakas voi esittää kysymykset arkikielellä, kokonaisina lauseina ja Smartti osaa vastata sille opetettuihin kysymyksiin. Smartti tuntee verkkokaupan tuotteet, joten se voi myös suositella tuotteita älykkäästi. Sen lisäksi asiakas voi tehdä monipuolisia tuotehakuja kokonaisilla lauseilla.

Asiakaspalvelua 24/7

Huttusen mukaan suomalaisten verkkokauppiaiden kokemukset ovat osoittaneet, että Smartti on keventänyt asiakaspalvelutyötä ja vauhdittanut myyntiä. – Smartti palvelee asiakkaita ympäri vuorokauden – myös kävijäpiikkien aikana. Olemme suunnitelleet sen kaikenkokoisten verkkokauppojen tarpeisiin, mutta teknologiaa voi toki hyödyntää missä tahansa asiakaspalvelussa, jossa kaivataan automatisointia. Pian se toimii myös englanninkielisenä, Huttunen vinkkaa. Teksti: Mia Heiskanen

Lisätietoa ja yhteydenotot: http://bit.ly/1Ar6eeh
Julkaisija: Editori.fi