Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Siwoissa ja Valintataloissa kesätöitä yli 750 nuorelle

Suomen Lähikauppa Oy

Siwoissa ja Valintataloissa kesätöitä yli 750 nuorelle

Julkaistu: 06.03.2015 klo 08:45
Julkaisija: Suomen Lähikauppa Oy

Suomen Lähikauppa työllistää ensi kesänä yli 750 kesätyöntekijää. Käynnissä olevassa haussa kesätyöpaikkoja on avoinna eri puolilla Suomea.

Kesätyö Siwassa tai Valintatalossa on tilaisuus kerryttää monipuolisesti osaamista ja ymmärrystä kaupan pyörittämisestä. Kooltaan pienemmässä lähikaupassa työ on monipuolista, joten kokemusta karttuu kassatyön lisäksi myös kaupan tavarapelin hallinnasta sekä esimerkiksi tuotteiden ja kampanjoiden esillepanosta.

Kesätyöntekijät menevät aluksi alueella sijaitsevaan perehdytykseen erikoistuneeseen kauppaan, ns. perehdytyspuotiin, jossa käydään läpi tärkeimmät perusasiat. Sen jälkeen oppiminen jatkuu omassa myymälässä.

- Kesätyö kaupassa on monelle ensikosketus työelämään ja olemme iloisia, että voimme tarjota tänäkin vuonna töitä sadoille nuorille. Lähikaupassa käy myös nopeasti selväksi, millaisia moniosaajia nykypäivän kaupassa tarvitaan, Lähikaupan Henkilöstötoimintojen kehityspäällikkö Hanna Laakso sanoo.

Jokaiseen Lähikaupan myymälään on lisäksi tuttuun tapaan otettu Tutustu ja tienaa -kesäharjoittelija. Ohjelmassa peruskoululaiset ja lukiolaiset tutustuvat kaupan työhön kahden viikon ajan. Hakuaika paikkoihin oli helmikuussa.

Hakemukset Lähikaupan kesätyöpaikkoihin jätetään StaffPointin sivujen kautta: www.staffpoint.fi.

Lisätiedot: Kehityspäällikkö Hanna Laakso, p. 020 700 3108.
Suomen Lähikaupan mediapuhelin, p. 020 700 3115.

Suomen Lähikaupalla on kaksi valtakunnallista kauppaketjua: Siwa ja Valintatalo. Kauppoja on lähes 700, henkilöstöä noin 4600 ja asiakkaina lähes kaikki suomalaiset. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2013 noin miljardi euroa.