Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » S-taidepalkintokilpailu jälleen käyntiin

S-taidepalkintokilpailu jälleen käyntiin

Julkaistu: 02.12.2013 klo 10:00
Julkaisija: SOK

SOK järjestää jälleen tänä vuonna taiteilijoille avoimen S-taidepalkintokilpailun. Vuosittain jaettavan palkinnon teemat ilmentävät S-ryhmän toimintaperiaatteita ja arvoja. Vuoden 2014 teema vastuu lasten hyvinvoinnista juontuu uuden lastensairaalan keräystalkoista, joissa S-ryhmä on mukana.

15 parasta teosta pääsevät näyttelyyn S-Galleriaan 10.3.–4.4.2014. Kuvat teoksista julkaistaan samaan aikaan S-Gallerian nettisivuilla, jossa teoksia myös pääsee äänestämään.

Kilpailun voittajan valitsee SOK:n taideasiantuntija Pauliina Laitinen-Laiho kansan äänestämästä parhaimmistosta. Kilpailun voittajan teos hankitaan SOK:n taidekokoelmaan 3000 eurolla ja se pääsee esille SOK:n pääkonttoriin Helsingin Vallilaan. Lisäksi kilpailun voittaja saa pitää palkintonäyttelyn S-Galleriassa. Palkinto jaetaan huhtikuussa 2014.

Kilpailuteoksen tulee olla valmistunut vuosien 2013–2014 aikana. Teoksen tekniikasta ja materiaalista ei ole rajoituksia.

Hakuaika on 1.12.2013–31.1.2014. Kilpailuun voi osallistua vain täyttämällä hakulomakkeen S-Gallerian nettisivuilla osoitteessa www.s-galleria.fi.

Vuoden 2013 voittajan, Samuli Alosen, palkintonäyttely on parhaillaan esillä SOK:n pääkonttorissa. Samuli Alonen yhdistää veistoksissaan pronssia ja kiveä. Näyttely on avoin kaikille taiteenystäville.

S-ryhmä on mukana uuden lastensairaalan keräystalkoissa haastamalla asiakasomistajansa keräystalkoisiin. Omasta tuestaan S-ryhmä päättää loppuvuoden aikana.

Taiteen ja kulttuurin tukeminen on yksi merkittävä osa SOK:n vastuullisuustoimintaa. SOK:lla on kunniakas yli 90-vuotinen historia taidemesenaattina Suomessa ja se on yrityksenä yksi vanhimmista taiteen tukijoista sekä määrätietoisen taidekokoelman kartuttajista.

Sonja Nurminen, taidekoordinaattori

SOK Hallintopalvelut ja riskienhallinta

p. 010 76 82361, sonja.nurminen@sok.fi

S-ryhmä on suomalainen, osuustoiminnallinen kaupan alan yritysryhmä. Se muodostuu Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) ja sen tytäryhtiöistä sekä 20 alueosuuskaupasta. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.