Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » S-ryhmän vastuullisuuskatsaus vuodelta 2011 on ilmestynyt

SOK

S-ryhmän vastuullisuuskatsaus vuodelta 2011 on ilmestynyt

Julkaistu: 23.05.2012 klo 15:42
Julkaisija: SOK

Kaatopaikalle kärrättävän jätteen määrä väheni S-ryhmässä viime vuonna 40 prosentilla ja energian kulutus tehostui neliöihin suhteutettuna 16 prosentilla edelliseen vuoteen verrattuna. Ruokakauppojen valikoimiin saatiin yli 700 uutta luomutuotetta.

Nämä ja monta muuta kiinnostavaa yksityiskohtaa löytyvät S-ryhmän tuoreesta Vastuullisuuskatsauksesta. 58-sivuisessa verkkojulkaisussa kurkistetaan S-ryhmän vastuullisuustyöhön eri toimialoilla vuoden 2011 mittaan tehtyjen linjausten, kehityshankkeiden ja tapahtumien kautta.

Katsauksessa esiin nostettavien teemojen valintaan ovat osallistuneet S-ryhmän asiakasomistajat, henkilöstö sekä tärkeimmät sidosryhmät.

”Kartoitimme syksyllä 2011, mikä vastuullisuudessa askarruttaa ja mitkä teemat ovat sidosryhmillemme olennaisia. Esiin nousi neljä aihepiiriä: osuustoiminnallisuus, henkilöstön hyvinvointi ja motivaatio, vastuulliset tuotteet ja palvelut sekä resurssitehokkuus. Tätä kokonaisuutta olemme nyt sitoutuneet kehittämään, mittaamaan ja seuraamaan ja se näkyy myös vastuullisuuskatsauksessamme. Sen sisältö on ryhmitelty neljän perusteeman mukaisesti”, vastuullisuusasioiden strategisesta ohjauksesta vastaava Lea Rankinen SOK:lta toteaa.

Verkkoversiona S-kanavalla julkaistun vastuullisuuskatsauksen loppuun on koottu taulukkoliite, jossa valitut tunnusluvut esitetään kolmen vuoden aikasarjana. Kuinka monta alumiinitölkkiä palautettiin keräyspisteisiimme viime vuoden aikana ja monenko jalkapallokentällisen verran S-ryhmällä oli käytössä lämmitettyjä neliöitä? Lue lisää S-kanavalta löytyvästä vastuullisuuskatsauksesta.

Katsauksen englanninkielisen version voi ladata S-kanavalta kesäkuun puolivälissä.

Tutustu katsaukseen täällä: https://laari.sok.fi/documents/10816/0/SOK_Vastuullisuuskatsaus_2011.pdf

Lisätietoja: Vastuullisuuspäällikkö Lea Rankinen, SOK Maine ja vastuullisuus, p. 010 76 82453, sähköposti: lea.rankinen@sok.fi