Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Restel ostaa Hotel Atlas Kuopion liiketoiminnan

Julkaisija: Restel Oy

Julkaisuvapaa 21.3.2012 klo 11.00

Restel ostaa Hotel Atlas Kuopion liiketoiminnan

Restel Oy ja Primehotel Kuopio Oy ovat solmineet sopimuksen Hotel Atlas Kuopion liiketoiminnan siirtämisestä Restelille 20.3.2012 alkaen. Hotellikiinteistön omistajan Oy Carlsonin kanssa on samalla sovittu pitkäaikaisesta vuokrasopimuksesta.

Hotellikiinteistössä parhaillaan käynnissä olevien uudistus- ja laajennustöiden valmistuttua Hotel Atlaksessa on 131 modernia ilmastoitua hotellihuonetta. Myös hotellin kaikki asiakastilat uudistetaan. Hotelliin tullaan avaamaan ruoka- ja seurusteluravintola Dos Amigos ja kaikki kokous- ja juhlatilat varustetaan viimeisimmällä kokoustekniikalla. Hotelli avataan asiakkaille toukokuun alussa 2012. Hotellin henkilökunta siirtyy vanhoina työntekijöinä Restelin palvelukseen.

”Solmittu liiketoimintakauppa on Restelin strategian mukainen. Olemme erittäin tyytyväisiä saadessamme liittää perinteikkään Hotel Atlaksen Restelin hotellitarjontaan. Talon historia, sen uudistetut puitteet, sekä Kuopion asema merkittävänä suomalaisena matkailukaupunkina vahvistavat ennestään asemaamme valtakunnallisena hotellitoimijana”, toteaa Restel Oy:n toimialajohtaja Jari Laine.

”Hyvällä liikepaikalla olevalle kaupunkihotellille on Kuopiossa kysyntää ja uskomme niin liikematkailijoiden kuin lomailevien vapaa-ajan matkailijoiden löytävän sijainniltaan ja palveluiltaan laadukkaan Hotel Atlaksen”, toimialajohtaja Laine jatkaa.

”Rakennamme erinomaisen tuotteen Kuopion markkinoille. Neuvottelujen kautta yhtiöllemme avautui mahdollisuus myydä liiketoiminta Restelille ja siten saada Atlas osaksi vahvaa organisaatiota, joka oman verkostonsa kautta pystyy kehittämään Atlaksen toimintaa edelleen ja tarjoamaan kuopiolaisille sekä sinne suuntaaville matkailijoille elämyksiä Hotel Atlaksen huomassa”, kuvaa Primehotels Oy:n toimitusjohtaja Timo Vepsäläinen.

Hotellikiinteistön omistaa Oy Carlson, joka on laajentanut rakennustöiden yhteydessä myös tavaratalon tiloja. ”Perinteikäs Hotel Atlas on näkyvä osa sekä Kuopion että Carlsonin historiaa ja tulevaisuutta. Uskomme, että nyt tehdyllä yrityskaupalla vahvistetaan entisestään palvelutarjontaa asiakkaittemme hyväksi.

Oy Carlson jatkaa Kuopion keskustaan panostamista seuraavaksi mittavan viihdekeskushankkeen muodossa, joka on kiinteä osa nyt valmistuvaa hotelli- ja kauppakiinteistöä”, toteaa Oy Carlsonin toimitusjohtaja Kyösti Karhunen.

Aluejohtaja, Keski-Suomen alue, Juha Tiainen, Restel Oy, 0400 868 190, juha.tiainen@restel.fi

Toimialajohtaja Jari Laine, Restel Oy, 0400 716 883, jari.laine@restel.fi

Toimitusjohtaja Timo Vepsäläinen, Primehotels Oy, 050 401 2318

Toimitusjohtaja Kyösti Karhunen, Oy Carlson, 040 566 9271

Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys. Liiketoimintaa Restel harjoittaa 47 hotellilla, joissa on yhteensä yli 7400 huonetta, ja lähes 260 ravintolalla. Liikevaihto vuonna 2011 oli 379,8 M€. Yritys työllistää Suomessa yli 5 000 hotelli- ja ravintola-alan ammattilaista. Hotellitoimintaa Restel harjoittaa kansainvälisten Crowne Plaza ja Holiday Inn -ketjujen lisäksi myös kotimaisten Cumulus ja Rantasipi-ketjujen ja Hotelli Seurahuone Helsingin myötä. Restelin laajasta ravintolatarjonnasta löytyvät niin valtakunnan suurimmat tapahtuma-areenat Hartwall Areenasta Helsingin Musiikkitaloon kuin ravintolaketjut Martina ja Rax Buffet. HelmiSimpukka-ketju toimii valtakunnallisesti 58 liikepaikalla. Restelin valikoimaan kuuluvat myös Hemingway’s, Blok, Mario, Lauantai, Bambu ja Wanha Mestari -ketjut.

Hotel Atlas Kuopio
Kuopion torin laidalla Carlsonin talossa sijaitseva Hotel Atlas on pitkän historian omaava korkeatasoinen hotelli, joka avataan täysin uudistettuna toukokuussa 2012. Hotellista on suora yhteys Kuopion suurimpaan tavarataloon Carlsonille. Hotel Atlas valmistui vuonna 1930 ollen Suomen ensimmäinen kansainvälisen tason majoituspaikka pääkaupungin ulkopuolella. Rakennuksen suunnittelussa arkkitehti Eino Pitkäsen esikuvana olivat
aikakauden uusimmat hotellit Manner-Euroopassa.

Huoneita 131, huoneluokkia 4

Ravintola, Lobby bar, Terassi