Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » R-kioskilta uusi palvelu: R-avainpalvelu hoitaa avainten säilytyksen ja luovutuksen

Julkaistu: 20.06.2016 klo 10:30
Julkaisija: R-kioski

Tiedote 21.6.2016

R-kioski on kehittänyt uuden kuluttajien arkea helpottavan palvelun. R-avainpalvelun avulla voi luovuttaa avaimet turvallisesti vastaanottajalle, kun aikataulut eivät kohtaa.

Kesäkuusta alkaen kaikille R-kioskeille voi käydä jättämässä avaimensa turvalliseen säilytykseen. Avaimet luovutetaan vain nimetylle vastaanottajalle hakijan puhelinnumeron ja henkilöllisyystodistuksen perusteella.

- Lähes jokainen meistä on ollut tilanteessa, jossa pitäisi saada avaimet toiselle henkilölle, mutta aikataulut eivät kohtaa. R-kioskin pitkien aukioloaikojen ja laajan kioskiverkoston ansiosta avainten luovutus on jatkossa helppoa esimerkiksi kesämökille tulevalle sukulaiselle, vaikka itse onkin poissa, R-kioskin palveluista vastaava Business Manager Sanna Toijonen kertoo.

Palvelun hinta on yksityisasiakkaille viisi euroa.

R-avainpalvelua hyödyntävät jo monet yritykset

R-avainpalvelu on kätevä tapa luovuttaa avaimet myös erilaisille kotipalveluntarjoajille, kuten esimerkiksi siivouspalvelulle, koiravahdille tai putkimiehelle. Se soveltuu myös hyvin esimerkiksi asuntoansa vuokraavien tarpeisiin.

- Kuluttajien lisäksi yhä useampi yritys hyödyntää R-avainpalvelua, esimerkiksi huoneistoja vuokratessaan tai osana tarjoamiaan auton huoltopalveluja. Palvelu on jo nyt saanut hyvän vastaanoton ja uskomme, että yhä useampi yritys kiinnostuu siitä, Toijonen arvioi.

- Suomalaiset tuntevat R-kioskin paikkana, josta saa nopeasti lähes kaiken tarvitsemansa, kuten pakettipalvelut, kahvin, hodarin kuin lottokupongin ja matkaliputkin. R-avainpalvelu on yksi esimerkki uusista palveluistamme, joita olemme ideoineet asiakkaidemme tarpeiden pohjalta. Kehitys ei jää tähän, vaan etsimme jatkuvasti uusia tapoja, miten voimme palvella asiakkaitamme entistäkin monipuolisemmin, R-kioskin toimitusjohtaja Teemu Rissanen lupaa.

Esimerkkejä jo toiminnassa olevista yrityksen käyttämistä R-avainpalveluista

Auto-Kehä testaa yhteistyössä R-kioskin kanssa helppoa ja nopeaa tapaa toimittaa auto huoltoon Lohjalta Karkkilaan. Asiakas tilaa huollon Auto-Kehästä ja toimittaa auton avaimineen Lempolan R-kioskille. Auto-Kehän huolto hakee ja palauttaa auton R-kioskille. Asiakas voi noutaa huolletun autonsa R-kioskin aukioloaikoina. R-kioski huolehtii avainten turvallisesta säilyttämisestä ja luovuttamisesta.

Kotimaailman avainten luovutuspalvelu toimii jo monessa kioskissa, kuten Turussa, Tampereella, Oulussa, Lappeenrannassa, Porvoossa, Raahessa, Joensuussa ja Imatralla. www.kotimaailma.fi.

KOAS on Keski-Suomen opiskelija-asunto säätiö, jonka avaimia voi hakea Jyväskylän Forumin Ärrältä. www.koas.fi.

Tampereen Huoneistohotellin avaimet saa myös turvallisesti Tampereen rautatieaseman ja Hämeenpuiston kioskeilta. www.tampereenhuoneistohotelli.fi.

Median yhteydenotot, kuvat, haastattelut ja vierailut:

Sanna Toijonen, Business Manager, R-kioski Oy, p. 0400 1622 00, sanna.toijonen(at)r-kioski.fi

Karin Gummerus, viestintä, R-kioski Oy, p. 020 554 4150, karin.gummerus(at)r-kioski.fi

R-kioski Oy R-kioski on kannattava, kauppiasvetoinen kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sen valtakunnalliseen verkostoon kuuluu noin 615 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.

Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa sekä Lietuvos Spauda Liettuassa. Reitan Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2015 Reitan Conveniencen liikevaihto oli EUR 1,6 miljardia ja myymälöitä oli 2 400. Vuonna 2015 Reitan Groupin liikevaihto oli EUR 9,0 miljardia, ja se työllistää 36 000 henkilöä.