Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » R-kioski ja Ärrävesi+ tekee hyvää!

R-kioski ja Ärrävesi+ tekee hyvää!

Julkaistu: 27.09.2016 klo 09:00
Julkaisija: R-kioski

R-kioski toi toukokuussa markkinoille uuden juoman, Ärrävesi+ -veden, jonka myyntihinnasta lahjoitetaan 10 senttiä kuluttajien valitsemiin hyväntekeväisyyskohteisiin. Ärrän asiakkaat äänestivät ensimmäiseksi hyväntekeväisyyskohteeksi lapsia ja nuoria liikuttavan WAU ry:n, jolle lahjoitetaan 10 124,80 euroa. Lahjoitetun summan avulla WAU pystyy tarjoamaan lapsille ja nuorille 3500 tuntia lisää liikettä.

- Haluamme Ärrällä tehdä yhteiskuntavastuutyötä yhdessä asiakkaidemme kanssa. Touko-elokuussa aiheena oli lasten ja nuorten harrastusten tukeminen. Annoimme asiakkaillemme mahdollisuuden päättää, mihin ohjaamme varojamme. Samalla, kun asiakas ostaa Ärrävesi+ -tuotteen, pääsee hän myös kertomaan, mihin rahat tulisi ohjata. Samalla teemme asiakkaillemme tutuksi eri hyväntekeväisyysjärjestöjen toimintaa, R-kioskin markkinointipäällikkö Riikka Pellosniemi kertoo.

Ärrän asiakkaat valitsivat lahjoituksen saajaksi WAU ry:n, joka on vuonna 2009 perustettu, voittoa tavoittelematon kotimainen hyvinvointijärjestö. Järjestö järjestää matalan kynnyksen liikunnallista toimintaa lasten ja nuorten lähtökohdat huomioiden vuosittain noin 10 000 lapselle.

- Olemme konkreettisesti tutustuneet itsekin WAU ry:n toimintaan, sillä järjestö liikuttaa myös tukiorganisaatiotamme keskiviikkoisin. Tätä kautta olemme päässeet näkemään, kuinka hienoa työtä järjestö tekee, Pellosniemi sanoo.

Kampanja jatkuu parasta aikaa. Seuraavaksi R-kioskin asiakkaat pääsevät äänestämään lahjoituksen kohteeksi vähävaraisia perheitä tukevia järjestöjä. Asiakkaiden äänestystulos julkistetaan joulukuussa. R-kioski tekee laajasti yhteistyötä hyväntekeväisyysjärjestöjen kanssa ja on mukana muun muassa Roosa nauha -keräyksessä. R-kioski tukee myös pienten potilaiden hyvinvointia pitkäaikaisen tukikohteensa Lastenklinikoiden Kummit ry:n kautta.

Riikka Pellosniemi, markkinointipäällikkö
gsm +358 40 754 6783, riikka.pellosniemi(at)r-kioski.fi

Karin Gummerus, viestintä, R-kioski Oy, p. 020 554 4150, karin.gummerus(at)r-kioski.fi

Kuvassa mukana:

Katri Einamo, markkinointipäällikkö, WAU ry

Rami Luomanpää, toiminnanjohtaja, WAU ry

Teemu Rissanen

Harri Saalasti

Ann-Charlotte Schalin

ja Riikka Pellosniemi

R-kioski Oy
R-kioski on kannattava, kauppiasvetoinen kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 615 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.

Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa sekä Lietuvos Spauda Liettuassa. Reitan Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2015 Reitan Conveniencen liikevaihto oli EUR 1,6 miljardia ja myymälöiden lukumäärä oli 2 400. Vuonna 2015 Reitan Groupin liikevaihto oli EUR 9,0 miljardia ja henkilökuntaa sillä oli 36 000.