Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Proteiinipitoinen täydennysravintovalmiste antaa voimia toipumiseen

Proteiinipitoinen täydennysravintovalmiste antaa voimia toipumiseen

Julkaistu: 12.03.2012 klo 09:00
Julkaisija: Nutricia Medical

Sairastumisen myötä ihmisen proteiinin tarve saattaa jopa kaksinkertaistua. Apteekeissa myytävästä Nutridrink Compact Protein -täydennysravintovalmisteesta saa hyvin pienestä määrästä runsaasti proteiinia, lisää energiaa ja ravintoaineita, kun toipilas ei voi, halua tai jaksa syödä riittävästi tavallista ruokaa.

Korkea kuume, tulehdukset, leikkaukset, luunmurtumat ja palovammat voivat jopa kaksinkertaistaa ihmisen proteiinin tarpeen. Proteiinivaje voi kehittyä myös silloin, kun energiansaanti on riittävää, mutta ruokavalio on hyvin yksipuolinen.

Proteiinin puute heikentää immuunijärjestelmän toimintaa, kasvattaa tulehdusriskiä, heikentää lihasten toimintaa ja hidastaa haavojen parantumista.

Monelle sairastavalle voi kuitenkin huonon ruokahalun vuoksi olla vaikeaa syödä riittävän paljon täysipainoista ruokaa, jotta elimistön lisääntynyt proteiinin ja energian tarve täyttyisi.

Apteekeissa myytävästä uutuustuotteesta, pieneen annoskokoon (1,25 dl) pakatusta Nutridrink Compact Proteinista saa apua toipumiseen ja lisääntyneeseen proteiinin tarpeeseen.  Yhdessä pullollisessa on 300 kcal energiaa ja 18 g proteiinia, joka vastaa noin kolmen kananmunan tai pienen pihvin sisältämää proteiinimäärää.  Nutridrink Compact Protein sisältää myös kaikkia tarvittavia vitamiineja ja kivennäisaineita. Tuote on vähälaktoosinen ja gluteeniton.

Pienen pullollisen jaksaa juoda kerralla, vaikka ruokahalu olisi heikko. 1–3 pulloa päivässä muun ruuan lisänä turvaa proteiinin riittävän saannin. Tuotteesta on saatavilla neljä eri makua: banaani, mansikka, mokka ja vanilja. Juoma maistuu parhaimmalta jääkaappikylmänä. Mokan makuinen juoma maistuu erinomaiselta myös lämmitettynä.

hinta: noin 3,10 euroa

myyntipaikat: apteekit

Lisätietoja ja kuvat:

Nutricia Medical Oy

Liisa Sievänen, markkinointipäällikkö

p. +358400549959, sähköposti: liisa.sievanen@nutricia.com

Tiesitkö, että?

1. Kirurgisten toimenpiteiden jälkeen haavojen paraneminen voi hidastua, jos ihminen ei saa riittävästi proteiinia ja suojaravintoaineita.

2. Palovammat ja luunmurtumat lisäävät ravinnontarvetta, sillä kudokset tarvitsevat runsaasti proteiinia ja energiaa uusien solujen muodostumiseen.

3. Ikääntymisen myötä pienempi osa proteiineista saadaan hyötykäyttöön. Ikääntyneillä riittämätön proteiinin saanti heikentääkin entisestään lihaskuntoa ja toimintakykyä.