Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Pirkanmaan Osuuskaupan edustajiston vaalien äänestysaika alkaa 12.3.2012

Pirkanmaan Osuuskauppa

Pirkanmaan Osuuskaupan edustajiston vaalien äänestysaika alkaa 12.3.2012

Julkaistu: 06.03.2012 klo 12:08
Julkaisija: Pirkanmaan Osuuskauppa

Pirkanmaan Osuuskaupan edustajiston vaalit
- Äänestysaika alkaa maanantaina 12.3.2012

Pirkanmaan Osuuskaupan ylimmän päättävän elimen, edustajiston valinta alkaa maanantaina 12.3.2012. Äänioikeutetut asiakasomistajat valitsevat Pirkanmaan Osuuskaupalle yhteensä 60-henkisen edustajiston. Edustajisto valitaan suhteellista vaalitapaa noudattaen postiäänestyksellä 12.-25.3.2012 seuraavaksi nelivuotiskaudeksi 2012-2016. Vaaleja varten osuuskaupan toimialue on jaettu kolmeen eri jäsenalueeseen, joilta valittavien edustajien lukumäärä määräytyy kyseisen alueen jäsenmäärän mukaan.

Vaaleissa on ehdokkaana yhteensä 363 jäsentä, kun edellisissä vaaleissa vuonna 2008 ehdokkaita oli 306. Vaaleissa on äänioikeutettuja asiakasomistajia 161 851, ja äänioikeutettujen määrä on 35 prosenttia suurempi kuin edellisissä vaaleissa (41 951 henkilöä).

Varsinainen vaalimateriaali äänestyslippuineen on toimitettu äänioikeutetuille jäsenille maaliskuun alussa erillispostituksena.

Edustajiston tärkeimpiä tehtäviä ovat tilinpäätöksen ja voitonjaon käsittely, hallintoneuvoston jäsenten ja tilintarkastajien valinta sekä tarvittaessa osuuskaupan sääntöjen muuttaminen. Edustajistolla on lisäksi merkittävä asema laajan kontaktipinnan muodostajana asiakasomistajien ja osuuskaupan johdon välillä.

talousjohtaja Jouni Uusi-Seppä, puh. 010 767 0071
www.s-osuuskauppavaalit.fi/pirkanmaa