Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Outlet-kaupan kehittäjäyhtiö Milligan vahvasti mukana Kotkan Kantasatama-hankkeessa

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Julkaistu: 25.11.2014 klo 09:42
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Kansainvälinen kehittäjäryhmä suunnittelee Kotkan Kantasatamaan koko perheen ajanvietekeskusta, jonka ensimmäinen vaihe on laajamittainen outlet-keskus.  Ensimmäisen vaiheen toiminnan arvioidaan käynnistyvän loppuvuodesta 2016. Kantasataman hankevastaavana toimii GVA Sawyer, jolla on 20 vuoden kokemus kiinteistökehityshankkeista. Kantasataman kehittämisessä on mukana myös Euroopan johtava outlet-kaupan kehittäjä, brittiläinen Milligan.

Kantasatamaan on suunnitteilla yli 200 liikkeen outlet-keskus. ”On mahtavaa olla jälleen kehittämässä outlet-kaupan keskusta, erityisesti kun kyseessä on Suomen ensimmäinen merkkituotteiden outlet-keskus. Tavoitteena on päästä aloittamaan keskuksen rakennustyöt kesällä 2015”, kertoo yhtiön omistaja ja toimitusjohtaja John Milligan.

Kantasatama on Kotkan kaupungin keskustassa sijaitseva historiallinen satama-alue, josta tehdään uudenlainen elämyksellinen kohde. Useampia vaiheita käsittävän hankkeen aikana Kantasatamaan rakennetaan sen perinteitä kunnioittaen monipuolinen, koko perheen ajanvietekeskus, jossa yhdistyvät ostosmahdollisuudet, hotellimaailma, ravintolatarjonta, kulttuuri, viihde, matkailu ja mahdollisesti myös asuminen.

”Outlet-projekti otettiin hyvin vastaan italialaisten huippumerkkien keskuudessa Milanossa ja jatkoimme neuvotteluja merkittävien kansainvälisten brändien kanssa Mapic-kiinteistötapahtumassa Ranskassa. On hienoa päästä taas työskentelemään Milliganin kanssa”, toteaa Luca de Ambrosis, italialaisen kiinteistökonsulttiyhtiön DEA Real Estate Advisorin toimitusjohtaja.

Kantasatama-hankkeen arkkitehtuurisesta suunnittelusta vastaa AHR, joka on yksi Euroopan suurimpia arkkitehtitoimistoja. Suunnittelussa näkyy vahvasti perinteisen suomalaisen saaristolaiskylän miljöö.

Kotkan keskeinen sijainti hyvien liikenneyhteyksien varrella pääkaupunkiseudun ja Venäjän välissä mahdollistaa sen, että Kantasatama on helposti sekä venäläisten, kotimaisten että muiden ulkomaisten matkailijoiden saavutettavissa. Samanaikaisesti Kantasatama-hankkeen suunnittelun kanssa selvitetään myös mahdollisuuksia kehittää risteilyreitti Kotkan ja Pietarin välille. Kantasatama-hanketta ovat mukana valmistelemassa myös Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor ja Kotkan kaupunki.

Yhteydenotot Milliganille (englanniksi):

Samantha Robinson – Samantha@milliganretail.com

puhelin: +44 207 297 4300

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon