Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Oulun varhaisjakelun yt-neuvottelut päättyneet

Oulun varhaisjakelun yt-neuvottelut päättyneet

Julkaistu: 22.08.2016 klo 12:00
Julkaisija: Posti Group

Postin yhteistoimintaneuvottelut Oulussa ovat päättyneet. Neuvottelut koskivat Postin Oulun varhaisjakelua ja niiden kohderyhmään kuului 47 henkilöä. Neuvottelut eivät koskeneet alueen perusjakelu-, kuljetus-, terminaali- ja lajittelutehtävissä työskenteleviä henkilöitä.

Posti käynnisti neuvottelut heinäkuun alussa, koska Sanoma irtisanoi kesäkuussa Postin varhaisjakelun postinumeroalueilla 90100, 90400, 90500 ja 90650 OULU.

Alkuperäinen vähennystarve oli 47 henkilöä. Neuvotteluiden päättyessä vähennystarve on 47 henkilöä. Vähennyksistä arviolta 15 pystytään hoitamaan vapaaehtoisin ratkaisuin, kuten esimerkiksi Postin Uusi polku -ohjelman avulla.

Muutoksen taustalla on lehtiyhtiöiden taloudellinen ahdinko. Sanomalehtien tilaus- ja jakelumäärien vähenevät jatkuvasti ja jakelun yksikkökustannukset kasvavat. Tämän johdosta sanomalehtien jakeluun ja jakelukustannuksiin etsitään uudenlaisia ratkaisuja.

Helsingin Sanomien varhaisjakelu päättyy Postin hoitamana Oulussa 3.10.2016. Jakelu jatkuu siihen asti normaalisti.

Muutoksella ei ole vaikutusta Postin perusjakeluun tai Postin muihin palveluihin Oulussa.

Lisätietoja medialle:

Postin MediaDesk, puh. 020 452 3366 (ma - pe klo 9.00 - 16.00)

LINKKI MEDIATIEDOTTEESEEN:

Postin hoitama Helsingin Sanomien varhaisjakelu päättyy Oulussa – Posti käynnistää yt-neuvottelut:

Posti Group on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta yhdeksässä maassa. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 1 650 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme Suomessa Posti-nimellä ja muissa maissa Itella-nimellä noin 22 000 ammattilaisen voimin. Kaikki palvelumme Suomessa ovat hiilineutraaleja. www.posti.com.