Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » MASKUN KALUSTETALON UUDISTAMISOHJELMA ETENEE TAVOITELLUSTI

MASKUN KALUSTETALON UUDISTAMISOHJELMA ETENEE TAVOITELLUSTI

Julkaistu: 01.06.2015 klo 14:17
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Maskun Kalustetalo Oy:n keskittyminen kannattavuuden parantamiseen toimintatapoja, mallistoa ja myymäläkonseptia kehittämällä eteni tavoitellusti. Yritys teki päättyneellä tilikaudella merkittävän tulosparannuksen.

Yhtiön liikevaihto oli 81 miljoonaa euroa päättyneellä tilikaudella (1.1. – 31.12.2014). Yhtiön liikevoitto oli 1,3 miljoonaa euroa.

-Uskollisten asiakkaidemme lisäksi olemme saaneet uudistamisohjelmaa tehdessä myös uusia asiakkaita. Tällaisessa taloudellisesti haastavassa tilanteessa olemme pystyneet tekemään positiivisen tuloksen, josta iso kiitos asiakkaillemme ja henkilöstöllemme, Maskun hallituksen puheenjohtaja Toivo Sukari sanoo.

Maskun uudistamisohjelmaan olennaisesti liittyvät konseptiuudistus ja myymäläverkoston laajentaminen ovat Maskun toimitusjohtajan Hanna Kurosen mukaan olleet keskeisessä roolissa asiakaspalvelun ja kannattavuuden kehittämisessä.

-Uuden konseptin suunnittelu tehtiin vahvasti kuluttajia kuuntelemalla. Uudessa konseptissa korostuvat valikoima, esillepano ja toiminnallisuus. Uuden konseptin toteuttaminen olemassa oleviin myymälöihin sekä kahden uuden konseptimyymälän avaaminen lähelle asiakkaita Tampereen Lielahteen ja Raisioon olivat onnistuneita ratkaisuja, joiden avulla pystyimme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin Kuronen kertoo.

Masku on jatkanut myymäläverkostonsa kehittämistä avaamalla alkuvuoden aikana uudet myymälät Espoon Lommilaan ja Oulun Sisustajantorille sekä Masku-ketjun verkkokaupan.

Maskun Kalustetalo Oy on toiminut kotimaisena perheyrityksenä huonekalualalla jo vuodesta 1983. Yhtiöllä on tällä hetkellä 42 myymälää ja verkkokauppa Suomessa sekä tytäryhtiöidensä kautta yksi myymälä Ruotsissa ja kaksi Virossa. Yhtiö työllistää Suomessa lähes 300 henkilöä.

Toimitusjohtaja Hanna Kurosen haastattelupyynnöt:

OS/G Viestintä

Toni Perez