Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Lisää makua markkinoille – satavuotias Meira Oy uusi ilmeensä

Meira

Lisää makua markkinoille – satavuotias Meira Oy uusi ilmeensä

Julkaistu: 14.01.2014 klo 09:56
Julkaisija: Meira

Kahvi- ja mausteosaamisestaan tunnettu Meira Oy täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Yritys uusi juhlavuoden kunniaksi ulkoisen ilmeensä täysin.

Yritys sai alkunsa vuonna 1914, jolloin Helsingin Erottajalla paahdettiin ensimmäiset kahvit. Nykyään Meiran tuotevalikoimaan kuuluu kahvin lisäksi kattava valikoima mausteita, leivontatuotteita, manteleita, pähkinöitä, sinappeja, ketsuppia, salaatti- ja maustekastikkeita sekä säilöntätuotteita ja suolaa. Meiran Kulta Katriina on Suomen 2. myydyin kahvimerkki, ja mausteissa Meira on Suomen markkinajohtaja.

– Meillä on hieno ja monivaiheinen historia. Satavuotisen toimintamme kulmakivenä on ollut halu ja kyky vastata suomalaisten kuluttajien tarpeisiin vuosikymmenestä toiseen. Ehdottomat valttimme ovat laatu ja taito tehdä hyviä tuotteita, Meira Oy:n myynti- ja markkinointijohtaja Harry Skön sanoo.

Juhlavuoden kunniaksi Meiran ilme uudistettiin ja yhdenmukaistettiin. Uudella ilmeellä halutaan korostaa Meiraa hyvänmakuisena toimijana ja laadukkaana kahvin ja mausteiden valmistajana. Logon keskellä olevalla lusikalla symboloidaan ruoka- ja kahvihetkeä, ruuanlaittoa ja leivontaa.

Uuden ilmeen myötä myös Meiran verkkosivut uudistettiin täysin. Teknisesti ja sisällöllisesti päivitetyt sivut toimivat nyt myös mobiililaitteilla ja palvelevat näin ollen kuluttajia entistä paremmin.

Kansainvälistä osaamista

Vuonna 2002 Meira liittyi osaksi kansainvälistä Massimo Zanetti Beverage Groupia. Massimo Zanetti Beverage Group on yksi Euroopan suurimpia kahvialan yrityksiä, joka toimii maailmanlaajuisesti noin 100 maassa. Yrityskaupan myötä Meiran tunnetuimmat kahvimerkit Kulta Katriina, Saludo, Café HIENO ja Meiran Reilu kahvi saivat rinnalleen aidot italialaiset Segafredo-espressot.

– Meiran tuotteiden saatavuus on tänä päivänä laajempi kuin koskaan. Olemme suomalaisella työllä ja ammattitaidolla vastanneet menestyksekkäästi yhä monipuolistuvaan kysyntään ja luoneet markkinoille uusia, innovatiivisia ja ajanmukaisia kahvi- ja maustetuotteita. Vuosikymmenten saatossa olemme kasvaneet ja kansainvälistyneet, mikä kertoo onnistuneista ratkaisuista ja pitkäjänteisyydestä. Tästä on erinomaista jatkaa, Skön iloitsee.

Harry Skön, myynti- ja markkinointijohtaja
harry.skon.@meira.fi tai puh: 040-840 6939

Kuvat:

Meiran kuvapankki: www.meira.fi /kuvapankki

tunnus: maustekahvi@meira.fi, salasana: Maustekahv1

Meira Oy on osa maailmanlaajuista Massimo Zanetti Beverage -konsernia. Meiran tärkeimpiä tuotemerkkejäovat Kulta Katriina, Saludo, Cafe Hieno sekä Meiran mausteet, sinapit ja ketsupit. Meira markkinoi jamyy myös aitoja italialaisia Segafredo espresso -kahveja. Liikevaihto vuonna 2012 oli 83 miljoonaa euroaja henkilöstön määrä 167. Suomen toimintojen lisäksi Meiralla on tytäryhtiöt Virossa ja Tanskassa sekä myyntiä Pietarin alueelle. www.meira.fi