Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Launeen Prismasta Hämeen monipuolisin hypermarket

Osuuskauppa Hämeenmaa

Launeen Prismasta Hämeen monipuolisin hypermarket

Julkaistu: 29.09.2011 klo 08:30
Julkaisija: Osuuskauppa Hämeenmaa

Prisma Launeen kolme vuotta kestänyt laajennustyö on valmis. Uudistuneen Prisma-keskuksen avajaisia vietetään tänään torstaina 29.9.2011 klo 9.00. Laajennuksen myötä Prisma Laune on Hämeen suurin päivittäistavarakauppa. Myös käyttötavaroiden tilat ovat kaksinkertaistuneet. Lisäksi Prisma-keskuksessa on parkkihalli, jossa on yli 1000 kaupungin leveintä parkkipaikkaa. Kokonaisinvestointi on Hämeenmaan historian suurin, 35 miljoonaa euroa.

Uudistus on Prismalle merkittävä, sillä kaikki tuotealueet ovat saaneet lisää tilaa. - Prisma Laune on nyt Hämeen suurin ruokakauppa, mutta laajennuksen pinta-alasta itse asiassa suurin osa käytettiin käyttötavaroiden tarjonnan parantamiseen. Kaiken kaikkiaan valikoimissa on 170 000 artikkelia. Suuret volyymit ovat yksi keino ylläpitää pysyvästi edullista hintatasoa, kertoo Hämeenmaan Prisma-ketjunjohtaja Timo Kyllönen.

- Suunnittelun päätavoite oli myymälään tulemisen helppous. Parkkihallissa on selkeä valo-opaste-järjestelmä vapaille paikoille ja leveät pysäköintiruudut. Myös kevyen liikenteen väylät on uudistettu, ja Prismaan on helppo tulla jalkaisin ja pyörällä, kertoo markettoimialajohtaja Olli Vormisto.

- Suunnittelussa on kiinnitetty erityistä huomiota myös energiatehokkuuteen. Esimerkiksi pakastekalusteet ovat kannellisia tai ovellisia, ja parkkihalli on varustettu LED-valoin.

Prisma Laune avattiin vuonna 1997. Viimeisimmän laajennuksen myötä kohta 15 vuotta eteläisessä Lahdessa toiminut hypermarket pystyy palvelemaan entistä paremmin lähi- ja ympäröivän alueen asiakasomistajia. Uudistunut päivittäistavaravalikoima sisältää esimerkiksi paljon erikoisuuksia ja lähiruokatuotteita. Myymälässä on myös Fazer Leipomo ja Riitan Herkun juustotiski.

Uudistuneessa Prisma-keskuksessa Emotion ja Prisma Ravintola

Prisma-keskuksessa avaava kauneuden ja hyvinvoinnin myymälä Emotion on Lahden ensimmäinen. - Emotionissa panostetaan palveluun. Valikoimiin kuuluu monipuolisesti kosmetiikka- ja kampaamotuotteita, tuoksuja ja alusasuja. Emotionissa on myös parturi-kampaamo ja maksuton kauneusneuvonta, kertoo Hämeenmaan toimitusjohtaja Taavi Heikkilä. - Prisma Ravintola on puolestaan edullinen ja viihtyisä koko perheen ravintola, jossa on leikkipaikka perheen pienimmille.

Lisäksi Prisma-keskuksessa palvelevat ABC automaattiasema, ABC Pesukatu, Alko, Apila apteekki, Elisa, eläinkauppa Faunatar, Lahden kaupungin terveyskioski, Pesula Pikapuhto, RAY:n Potti-pelisali, Silmäasema, Terveyskauppa Care, Tiimari ja Timanttiset. Prisma-keskus työllistää lähes 300 henkilöä.

Prisma-keskuksen laajennusosan rakennusala on 7 300 m² ja parkkihallin 30 200 m². Laajennuksen pääsuunnittelija ja arkkitehti on Jani Talonpoika A1 Arkkitehdit Oy:stä ja talon pääurakoitsija Retatec Oy. Pysäköintilaitoksen KRV-urakoitsijana on toiminut YIT Rakennus Oy, Infrapalvelut. Hankkeen kokonaistyöllistämisvaikutus on yli 500 henkilötyövuotta.

Osuuskauppa Hämeenmaa, toimitusjohtaja Taavi Heikkilä, puh. 050 680 37

Osuuskauppa Hämeenmaa, markettoimialajohtaja Olli Vormisto, puh. 050 358 8336

Osuuskauppa Hämeenmaa, Prisma-ketjunjohtaja Timo Kyllönen, puh. 050 558 1215

Hämeenmaa – yli 132 000 asiakkaansa omistama yritys Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä 23 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka tarjoaa asiakasomistajilleen edullisia ja luotettavia kauppapalveluja sekä antaa ostojen keskittämisestä Bonusta. Hämeenmaa käyttää tuloksensa verkostonsa kehittämiseen ja asiakasomistajapalvelujen parantamiseen.