Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Lähikaupan kauppaverkko Jyväskylässä laajenee merkittävästi: ensimmäinen uusista Siwoista avataan Kekkolantiellä 17. syyskuuta

Siwa

Julkaistu: 09.09.2015 klo 10:29
Julkaisija: Siwa

• Kekkolantien Siwa Jyväskylän Kuokkalassa (os. Kekkolantie 31, 40520 Jyväskylä) avataan täysin uudistettuna torstaina 17. syyskuuta klo 10.
  • Alkuvuodesta 2016 upouudet Siwat avataan Jyväskylässä myös Sarvivuoreen ja Äijälänrantaan.
  • Kekkolantien Siwan myyntipinta-ala kasvoi remontissa 40 neliöllä ja samalla kauppa menetti Suomen pienimmän Siwan tittelinsä – nyt Suomen pienin Siwa löytyy Aitoosta.
  • Yhä alle sataneliöisen Siwan tuotevalikoima on remontin jälkeen lähes kolminkertaistunut, ja kauppaan tulevat uutena myös Veikkauksen pelit.

– Kuokkalan Siwa suljettiin viime vuoden puolella, kun koko talo meni remonttiin. Siwa sai remontissa merkittävästi lisää tilaa, kun aiemmin Suomen pienimpänä tunnettu, vain 57-neliöinen myymälä kasvoi 95-neliöiseksi. Alle sataneliöisenä kaupalla on edelleen vahvuutenaan pitkät aukioloajat (ma-pe 8–23, la 9–23, su 10–23), jotka tulevat alueen monille opiskelijoille ja vuorotyöläisille taatusti tarpeeseen, aluemyyntipäällikkö Virve Hämäläinen kertoo.

– Entiseen verrattuna kaupan valikoimat ovat lähes kolminkertaistuneet, joten Siwa vastaa nyt entistä useampien asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin, nopeasti ja lähellä. Aukioloaikojen ja tuoreen tuotevalikoiman lisäksi kaupan vahvuutena on myös iloisesti palveleva henkilökunta: meillä on aina hymy herkässä, myymäläpäällikkö Inga Tahvanainen sanailee.

Uuden konseptin mukaisen Siwan tuotevalikoimassa panostetaan tuoreuteen. Tuoretuotteiden, kuten hedelmien, vihannesten, maitotaloustuotteiden ja leivän osuus kaupan valikoimasta on lähes puolet, ja Siwassa myytävä liha on aina kotimaista.

Ruokakaupan monipuolisiin lähipalveluihin kuuluvat Matkahuollon pakettipalvelu sekä Veikkauksen ja RAY:n pelipalvelut. Asiointi on sujuvaa uudenlaisella palvelukassalla. Siwalla on myös laajat aukioloajat: ruokakauppa palvelee viikon jokaisena päivänä aamuvarhaisesta aina iltayhteentoista asti.

Uudet Siwat myös Sarvivuoreen ja Äijälänrantaan

Kekkolantien Siwan uudistus on osa Suomen Lähikaupan investointiohjelmaa. Uusia Siwoja on perustettu tänä vuonna kymmenkunta, ja useita kauppoja on remontoitu uuden Siwa-konseptin mukaiseksi. Investoinneilla parannetaan Lähikaupan palveluja, mutta samalla niillä on positiivinen vaikutus kotimaiseen työllisyyteen. Rakennustyöt ja remontit teetetään kotimaisilla ja yleensä paikallisilla urakoitsijoilla ja kalusteet hankitaan kotimaiselta toimittajalta.

Suomen Lähikauppa etsii aktiivisesti uusia kauppapaikkoja Jyväskylästä, ja alkuvuodesta 2016 Jyväskylässä avataan kokonaan uudet Siwat myös Sarvivuoreen ja Äijälänrantaan.

– Panostuksemme lähikauppaverkkoon jatkuu vahvana, ja olemme valtakunnallisesti avanneet tänä vuonna jo yli kymmenen uutta Siwaa. Olemme iloisia, että samalla kun tuomme lähikaupan palvelut uusien ihmisten ulottuville, voimme investoinneillamme vahvistaa työllisyyttä sekä suoraan että välillisesti, kauppapaikoista vastaava johtaja Esko Sutelainen kertoo.

• Täysin uudistettu ja entistä laajempi Siwa Kekkolantie avataan torstaina 17. syyskuuta klo 10 osoitteessa Kekkolantie 31, 40520 Jyväskylä). Kakkukahvit tarjolla klo 10–18. Ruokakaupassa toimivat Matkahuollon pakettipalvelu sekä Veikkauksen ja RAY:n pelipalvelut. Aukioloajat: ma–pe 8–23, la 9–23 ja su 10–23.

Lisätietoja: Aluemyyntipäällikkö Virve Hämäläinen, Keski-Suomi 2, Suomen Lähikauppa Oy, puh. 020 700 3753 (Siwa Kekkolantien toimintaa koskevat tiedot).
Johtaja Esko Sutelainen, Kauppapaikat, Suomen Lähikauppa Oy, puh. 020 700 3121 (Lähikaupan investointiohjelmaa koskevat tiedot).

Siwa on tuttu lähikauppa, jolla on Suomen laajin kauppaverkko. Yli 500 myymälää palvelee Hangosta Inariin. Valikoimissa on suosituimmat arjen perustuotteet, herkkuja hemmotteluun sekä mm. Matkahuollon pakettipalvelu. Siwat omistaa Suomen Lähikauppa Oy.

Siwa – se vähän mahtavampi lähikauppa.