Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Lahden Automaan liiketoiminnot Osuuskauppa Hämeenmaalle vuoden vaihteessa

Osuuskauppa Hämeenmaa

Lahden Automaan liiketoiminnot Osuuskauppa Hämeenmaalle vuoden vaihteessa

Julkaistu: 16.12.2011 klo 09:45
Julkaisija: Osuuskauppa Hämeenmaa

Osuuskauppa Hämeenmaa ostaa Lahden Automaan liiketoiminnot SOK Autokauppa Oy:ltä. Liiketoiminnot siirtyvät Hämeenmaalle vuoden 2012 alusta.

Hämeenmaalle siirtyvällä Automaalla on Lahdessa Fordin edustus sekä muun muassa S-Etuhuolto-palvelu. -  Nyt tehtävällä liiketoimintakaupalla Hämeenmaa vahvistaa palvelutarjontaansa autokaupassa ja laajentaa merkkivalikoimaansa asiakasomistajilleen. Hämeenmaalla on tällä hetkellä Toyotan edustus Lahdessa Vesijärven Auto Oy:ssä sekä Hämeenlinnassa ja Hyvinkäällä Nelipyörä Oy:ssä. Hämeenmaa perustaa Automaata varten uuden yhtiön, Hämeenmaan Auto Oy:n. Markkinointinimi säilyy Automaana, kertoo Osuuskauppa Hämeenmaan autokaupan toimialajohtaja Risto Korkka.

Hämeenmaan Auto Oy:n toimitusjohtajana ja Lahden Automaan johtajana aloittaa 1.1.2012 Mika Viljanen. Mika toimii tällä hetkellä Nelipyörä Oy:n toimitusjohtajana.

S-ryhmässä lähtökohtana on, että alueosuuskaupat harjoittavat liiketoimintaa omalla toimialueellaan niillä liiketoiminta-alueilla, joilla alueosuuskaupat muutoinkin toimivat. Hämeenmaan autotoimialan myynti vuonna 2010 oli 56 M€. Autoja myytiin yhteensä yli 3 000.

Osuuskauppa Hämeenmaa, autokaupan toimialajohtaja Risto Korkka, puh. 0500 301 794

SOK Autokauppa Oy, toimitusjohtaja, Jouko Vuoti, puh. 0400 55 9803

Hämeenmaa – yli 134 000 asiakkaansa omistama yritys Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä 22 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka tarjoaa asiakasomistajilleen edullisia ja luotettavia kauppapalveluja sekä antaa ostojen keskittämisestä Bonusta. Hämeenmaa käyttää tuloksensa verkostonsa kehittämiseen ja asiakasomistajapalvelujen parantamiseen.