Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Kyläkauppa pysyy Niemisjärvellä

Kyläkauppa pysyy Niemisjärvellä

Julkaistu: 13.03.2014 klo 15:33
Julkaisija: Osuuskauppa Keskimaa

Osuuskauppa Keskimaa on löytänyt jatkajan Hankasalmen Niemisjärven lähikauppapalveluille. Lopetettavan Salen kiinteistön osti lievestuoreelainen Kari Laitinen. Uudessa kyläkaupassa kauppiaana aloittaa hankasalmelainen Jaana Oranen.

– Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että Niemisjärvelle löytyi yrittäjä, jolla on halua ja kiinnostusta paikallisten kyläkauppapalvelujen pitkäjänteiseen kehittämiseen. Kyläkauppapalvelut on turvattu, vaikka Keskimaa Niemisjärveltä poistuukin, Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Reima Loukkola kiittelee.

Keskimaa lopettaa Niemisjärven Sale-pienmyymälän maaliskuun lopussa. Tänään allekirjoitetun kauppakirjan mukaisesti Salen tontti, sillä sijaitsevat rakennukset sekä kaupan kiinteät kylmäkoneet ja –kalusteet siirtyvät lievestuoreelaisen Kari Laitisen omistukseen 1.4.2014 alkaen.

Osapuolten välisen sopimuksen mukaisesti kauppasummaa ei julkaista. Joka tapauksessa Keskimaa luopuu kiinteistöstä erittäin huokein ehdoin.

Niemisjärven kyläkaupan vetäjäksi ryhtyy hankasalmelainen Jaana Oranen. Hän avaa uuden kyläkaupan pääsiäiseen mennessä, mikäli lupa-asiat järjestyvät toivotussa aikataulussa.

Uskon pohjalaisesta sisusta ponnistavan yrittäjävetoisen kyläkauppatoiminnan kannattavuuteen. Kauppatoiminnan käynnistämme selvästi Salea pienemmällä päivittäistavaramyymälällä, jonka yhteyteen avaamme keittolounasta tarjoavan pienen kahvilan, Jaana Oranen kertoo.

Osuuskauppa Keskimaa:

Toimialajohtaja Reima Loukkola, 050 595 1972

Kiinteistöjohtaja Matti Vihinen, 050 502 5252

Niemisjärven uusi kyläkauppa:

Jaana Oranen, 044548 7497

Kari Laitinen, 050 558 5621

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa sekä matkailu- ja ravitsemiskauppaa ja liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 700 miljoonan euron vuosimyynnillään. Asiakasomistajia on yli 115 000. Keskimaa työllistää noin 2000 keskisuomalaista.