Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Kotimaista karitsaa vielä saatavilla pääsiäiseksi

Tamminen Oy

Kotimaista karitsaa vielä saatavilla pääsiäiseksi

Julkaistu: 30.03.2012 klo 15:05
Julkaisija: Tamminen Oy

Kotimaista karitsaa riittää tänä vuonna pääsiäiseksi. Tamminen Oy leikkaa vuosittain noin 70 000 kiloa kotimaista karitsaa, josta pääsiäisen aikaan myydään noin puolet.

Tänä vuonna karitsaa on saatavilla runsaasti ja pääsiäisviikolla leikataan lisää. Myös luomukaritsaa on jäljellä.

- Osa karitsatuotteistamme myydään pakasteena, koska esimerkiksi paisteja täytyy vuoden varrella kerätä vastaamaan pääsiäisajan kysyntään. Tuoretiskeistä karitsaamme löytyy myös, ja tuotevalikoimaa on paisteista potkaan ja kyljyksistä lapaan ja jauhelihaan. Tuotteita löytyy maanlaajuisesti, ja omalta kauppiaalta kannattaa kysellä pääsiäisviikon tilannetta ja tilausmahdollisuuksia, kertoo toimitusjohtaja Pasi Tamminen.

Kotimaisella ja luomulla riittää kysyntää

Tamminen toi markkinoille suomalaista karitsaa jälleen syksyllä 2011 tauon jälkeen.

- Halusimme tarjota kuluttajalle suomalaista karitsanlihaa ja päätimme hankkia sopimuskasvattajiksi riittävän suuren määrän karitsan kasvattajia. Tavoitteenamme on tarjota kuluttajalle kotimaista karitsaa valtakunnallisesti, koska uskomme, että lähellä kasvatettu on laadukkaampi,  paremman makuinen ja vastuullisempikin vaihtoehto kuin uusiseelantilainen kaukaa lennätetty liha. Olemme olleet tyytyväisiä kasvatettujen karitsojen määrään ja etenkin lihan laatuun ja makuun, Tamminen toteaa.

Kaikesta Tammisella leikatusta karitsasta luomua on noin 20%. Toistaiseksi määrä on ollut riittävä, mutta luomun kysynnän kasvu on jo näkyvissä. Luomukaritsan kasvattajien määrän toivotaan kasvavan kysynnän kasvun mukana, jotta kuluttajille ei tarvitse tarjota tyhjiä hyllyjä.

Tamminen Oy, toimitusjohtaja Pasi Tamminen, 040 568 6623

pasi.tamminen(at)lihatukku-tamminen.com

www.lihatukku-tamminen.com, www.rotukarja.fi

Tamminen Oy on liha-alalla toimiva perheyritys, joka on perustettu vuonna 1994. Tammisen liikevaihto vuonna 2011 oli  50M€ ja yhtiöllä on 80 työntekijää. Tammisen tuotevalikoimaan kuuluvat suomalaiset rotukarjan-, naudan-,  sian- ja lampaanlihatuotteet. Yhtiön pääkonttori ja tuotanto sijaitsevat Vantaalla.