Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Kivistön uusi keskusta saa lähikaupan: Ruusukvartsinkadun Siwassa on helppo poiketa

Siwa

Julkaistu: 13.11.2015 klo 10:51
Julkaisija: Siwa

• Vantaan Kivistön uuteen keskustaan (os. Ruusukvartsinkatu 6, 01700 Vantaa) avataan uusi Siwa torstaina 19. marraskuuta.
  • Siwan sijoittuminen pysäköintitalon kivijalkaan on ainutlaatuista Suomessa.
  • Uuden konseptin mukaisen Siwan tuotevalikoimassa on panostettu tuoretuotteisiin. Kaupasta löytyy tuoretta leipää tarjoava paistopiste ja kattavat lähipalvelut.
  • Suomen Lähikauppa etsii aktiivisesti uusia kauppapaikkoja pääkaupunkiseudulta.

– Uusi Siwa sijoittuu Ruusukvartsinkadun ja Ruusukvartsinkujan kulmaukseen pysäköintitalon kivijalkaan, ja se on Kivistön uuden keskustan ensimmäinen ruokakauppa. Ruokakaupan palveluiden lisäksi Siwasta saa laajan valikoiman lähipalveluita. Uuden Siwan raikas ilme tulee taatusti yllättämään alueen asukkaat, aluemyyntipäällikkö Veijo Liimatainen sanoo.

– Koko kymmenhenkinen tiimimme on aivan haltioissaan siitä, miten hyvä lähikauppa tästä tulee. Kaupassa on helppo ja nopea poiketa. Kivistöön nousee uutta taloa, juna-asema on lähellä ja asiakkaamme saavat rakennuksessa tunnin ilmaisen pysäköinnin, myymäläpäällikkö Markku Helenius kertoo.

Uuden konseptin mukaisen Siwan tuotevalikoimassa panostetaan tuoreuteen. Tuoretuotteiden, kuten hedelmien, vihannesten, maitotaloustuotteiden ja leivän osuus kaupan valikoimasta on lähes puolet, ja Siwassa myytävä liha on aina kotimaista. Valoisasta ja tilavasta 370 neliön myymälästä löytyy myös paistopiste, josta saa tuoretta leipää ja leivonnaisia aamusta iltamyöhään.

Siwan monipuolisiin lähipalveluihin kuuluvat Matkahuollon pakettipalvelu sekä Veikkauksen ja RAY:n pelipalvelut. Siwan vahvuutena ovat myös pitkät aukioloajat: lähikauppa palvelee viikon jokaisena päivänä aamuvarhaisesta aina iltayhteentoista asti.

Sijoittuminen pysäköintitalon kivijalkaan ainutlaatuista Suomessa

Siwan sijoittuminen pysäköintitalon kivijalkaan on ainutlaatuista Suomessa. Pysäköintitalossa ruokakaupan huoltoliikenne ei häiritse muuta asutusta, kun huolto tapahtuu pysäköintitalon sisällä.

– Ruokakaupan sijoittuminen pysäköintitalon kivijalkaan on rakennusteknisesti uutta, ja se edustaa kokonaan uudenlaista tapaa ajatella ja hyödyntää kaupunkitiloja. Ratkaisu on erityisen hyvin toimiva Kivistön kaltaisen suuremman lähiön palveluiden suunnittelussa, kun palvelut sijoitetaan autopaikkojen ja kotioven väliin, kommentoi Suomen Lähikaupan kauppapaikoista vastaava johtaja Esko Sutelainen.

Oman lähikaupan merkitys Kivistön uudelle keskustalle on myös Vantaan kaupungin näkökulmasta suuri.

– Kauppa sijoittuu Kivistön uuden keskustan kokoojakadulle, ja se on hyvin saavutettavissa nykyisen Kivistön ja Kanniston pientaloalueilta kuin myös Kivistön asemalta. Lähikauppaverkolla on iso merkitys Kivistölle myös sen jälkeen, kun alueelle näillä näkymin kolmen vuoden kuluttua valmistuu uusi kauppakeskus, sanoo Kivistön projektijohtaja Gilbert Koskela Vantaan kaupungilta.

– Vantaan kaupunki toivottaa Siwan tervetulleeksi Kivistön keskustaan ja toivoo pääkatujen varsille jatkossakin liike- ja työtiloja kivijalkoihin. Lähipalvelut elävöittävät kaupunkikuvaa ja hyvät palvelut houkuttelevat myös uusia asukkaita Kivistöön, Kivistön projektijohtaja Gilbert Koskela lisää.

Osa Lähikaupan investointiohjelmaa

Siwan Ruusukvartsinkadun avaus on osa Suomen Lähikaupan investointiohjelmaa. Uusia Siwoja on avattu tänä vuonna 13 ja useita kauppoja on remontoitu uuden Siwa-konseptin mukaiseksi.

Investoinneilla parannetaan Lähikaupan palveluja, mutta samalla niillä on positiivinen vaikutus kotimaiseen työllisyyteen. Rakennustyöt ja remontit teetetään kotimaisilla ja yleensä paikallisilla urakoitsijoilla ja kalusteet hankitaan kotimaiselta toimittajalta. Ruusukvartsinkadun Siwa työllistää noin kymmenen henkeä.

– Panostuksemme lähikauppaverkkoon jatkuu vahvana, ja etsimme Vantaalta ja muualta pääkaupunkiseudulta jatkuvasti uusia kauppapaikkoja. Olemme iloisia, että samalla kun tuomme lähikaupan palvelut uusien ihmisten ulottuville, voimme investoinneillamme vahvistaa työllisyyttä sekä suoraan että välillisesti, Suomen Lähikaupan kauppapaikoista vastaava johtaja Esko Sutelainen kertoo.

• Uusi Siwa Ruusukvartsinkatu 6 avataan torstaina 19. marraskuuta klo 10 osoitteessa Ruusukvartsinkatu 6, 01700 Vantaa. Kakkukahvit tarjolla klo 10–18. Ruokakaupassa toimivat paistopiste, Matkahuollon pakettipalvelu sekä Veikkauksen ja RAY:n pelipalvelut. Aukioloajat: ma–pe 7–23, la 7–23 ja su 9–23.
  • Paikalla avauksessa median tavattavissa on myös Lähikaupan kauppapaikoista vastaava johtaja Esko Sutelainen.

Lisätietoja: Aluemyyntipäällikkö Veijo Liimatainen, PK 4, Suomen Lähikauppa Oy, puh. 020 700 3014 (Siwa Ruusukvartsinkadun toimintaa koskevat tiedot).
Johtaja Esko Sutelainen, Kauppapaikat, Suomen Lähikauppa Oy, puh. 020 700 3121 (Lähikaupan investointiohjelmaa koskevat tiedot).

Siwa on tuttu lähikauppa, jolla on Suomen laajin kauppaverkko. Yli 500 myymälää palvelee Hangosta Inariin. Valikoimissa on suosituimmat arjen perustuotteet, herkkuja hemmotteluun sekä mm. Matkahuollon pakettipalvelu. Siwat omistaa Suomen Lähikauppa Oy.

Siwa – se vähän mahtavampi lähikauppa.