Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Keskimaan vuoden työryhmät ja kesätyöpaikat

Osuuskauppa Keskimaa

Keskimaan vuoden työryhmät ja kesätyöpaikat

Julkaistu: 25.03.2013 klo 09:45
Julkaisija: Osuuskauppa Keskimaa

Keskimaa Osk:ssa on palkittu Vuoden 2012 parhaat työryhmät.

Kesätyöntekijöitä sekä työelämään tutustuvia nuoria kesäharjoittelijoita Keskimaan kaupoissa, liikennemyymälöissä ja ravintoloissa on töissä kesäkuukausina noin 700.

Keskimaassa yksi henkilöstön palkitsemisen muoto on Vuoden työryhmien valinta.

Voittajiksi valikoituvat yli 130 työryhmän joukosta ne, jotka menestyvät erinomaisesti asiakas- ja työyhteisötutkimuksissa, samoin taloudellisten ja toiminnallisten tunnuslukujen valossa.

Market- ja tavaratalokaupan Vuoden 2012 työryhmät:

• Sale-sarja: Sale Kortepoja
  • S-Market-sarja: S-market Joutsa
  • Suurien toimipaikkojen sarja: Sokos Kauneus

Matkailu- ja ravitsemiskaupan Vuoden 2012 työryhmä:

• Solo Sokos Hotel Paviljonki

Liikennemyymäläkaupan Vuoden 2012 työryhmä:

• ABC Hirvaskangas

Keskimaan matkailu- ja ravitsemiskaupan sekä liikennemyymäläkaupan toimialoilla valitaan vuosittain myös esimerkilliseen johtamiseen omassa työssään yltänyt Vuoden esimies.

Matkailu- ja ravitsemiskaupan Vuoden 2012 esimies:

• Ravintolapäällikkö Jari Korhonen, yöravintola Freetime

Liikennemyymäläkaupan Vuoden 2012 esimies:

• Liikennemyymäläpäällikkö Virpi Tyrväinen, ABC Hirvaskangas

Seppälän ja Keljon Prismojen työryhmät onnistuivat lisäksi jo toisena peräkkäisenä vuonna saavuttamaan valtakunnallisessa S-Pankki-kilpailussa kaksi ykköstilaa. Keljon Prismassa ostoksia maksettiin S-Etukortilla eniten Suomessa. Seppälän Prisma palkittiin puolestaan parhaana uusien S-Etukorttien myyjänä.

Kesätyötä sadoille nuorille

Keskimaa on noin 2 000 työntekijällään Keski-Suomen toiseksi suurin yritys. Osuuskauppa on myös yksi maakunnan suurimmista kesätyöllistäjistä.

Keskimaa tarvitsee kesälomittajiksi ja kausivahvistuksiksi touko-syyskuun ajaksi 350–400 kesätyöntekijää. Heistä hieman yli puolet on tehnyt talven aikana osa-aikatöitä joustavasti opiskelun lomassa. Lomakaudella opiskelujen tauotessa ja asiakasmäärien lisääntyessä heidän työtuntien määrää voidaan kasvattaa.

Peruskoulunsa päättäville nuorille Keskimaa tarjoaa ensikokemuksia palkkatyöstä Tutustu työelämään ja tienaa –ohjelman merkeissä. Tänä vuonna työelämään tutustuvien määrä tulee olemaan edellisvuosien tasolla, 280-300.

Kesätyöpaikkojen hakuohjeet ja lomakkeet löytyvät Keskimaan verkkosivulta www.keskimaa.fi. Haku päättyy kesätyöpaikkojen osalta 31.3.2013. Tutustu työelämään ja tienaa –töitä voi Keskimaasta hakea kaupan toimialalle7.4.2013 mennessä. Ravintola- sekä liikennemyymäläkaupan yhteinen rekrytointitilaisuus järjestetään 3.4.2013.

SOK:n ja osuuskauppojen muodostama S-ryhmä tarjoaa ensi kesänä töitä yhteensä 7 000 kesätyöntekijälle. Tutustu työelämään ja tienaa –kesäharjoittelijoita S-ryhmässä on kesän aikana töissä 6 000.

Henkilöstöjohtaja Raija Rantanen, 050 539 9383

Myymäläpäällikkö Sami Saavalainen, 050 911 4254, Sale Kortepohja

Marketpäällikkö Jukka Rasi, 0500 644 353, S-market Joutsa

Myyntipäällikkönä Satu Ylitalo, 0400 884 120, Sokos Kauneus,

Hotellinjohtaja Hannu Nirkkonen, 050 364 0249, Solo Sokos Hotel Paviljonki

Liikennemyymäläpäällikkö Virpi Tyrväinen, 050 413 0240, ABC Hirvaskangas

Keskimaa Osk on vähittäiskauppaa sekä matkailu- ja ravitsemiskauppaa ja liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 700 miljoonan euron vuosimyynnillään. Asiakasomistajia on yli 112 000. Keskimaa työllistää noin 2000 keskisuomalaista.