Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Keskimaa luopuu Shell Veturista

Keskimaa luopuu Shell Veturista

Julkaistu: 07.05.2013 klo 12:16
Julkaisija: Osuuskauppa Keskimaa

Osuuskauppa Keskimaa myy liiketoimintakaupalla Jyväskylän Hannikaisenkadun varrella sijaitsevan Shell Veturi –liikennemyymälän ST1 Oy:lle. Liiketoiminnan luovutus tapahtuu toukokuun lopulla.

Keskimaan polttoneste- ja liikennemyymäläkaupan toimialajohtaja Heikki Tervanen toteaa osuuskaupan luopuvan Shell Veturista monen tekijän summana.
– Olemme toimineet yhteistyössä Shellin kanssa Veturin rakentamisesta lähtien. Jatkosopimusneuvottelut käynnistettiin, koska Keskimaan ja Shell-brändin omistavan St1:n välinen vuokrasopimus on päättymässä vuonna 2016.

Liiketoimintakaupan myötä ST1:n omistukseen siirtyy Veturin kiinteistö, mittarikenttä sekä muu käyttöomaisuus. Liiketoiminnan luovutus toteutetaan 28.5.2013.

Shell Veturin henkilökunta siirtyy uuden omistajan palvelukseen. Veturi työllistää 14 vakituista työntekijää.
– Liikkeenluovutuksen myötä työntekijät siirtyvät vanhoina työntekijöinä toiminnan jatkajalle, Tervanen kertoo.

Keskimaa avasi Shell Veturin Hannikaisenkadun varteen maaliskuussa 1997.
Shell myi Suomen liiketoimintansa sekä niihin liittyvät sopimukset ST1:lle vuonna 2010. Osa huoltamoista jatkoi toimintaansa Shell-brändin alla lisenssisopimuksen mukaisesti.

Toimialajohtaja Heikki Tervanen, 050 593 5764

Keskimaa Osk on vähittäiskauppaa sekä matkailu- ja ravitsemiskauppaa ja liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 700 miljoonan euron vuosimyynnillään. Asiakasomistajia on yli 112 000. Keskimaa työllistää noin 2000 keskisuomalaista.