Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Keskimaa kaavailee parempia palveluja Hankasalmelle

Osuuskauppa Keskimaa

Keskimaa kaavailee parempia palveluja Hankasalmelle

Julkaistu: 05.03.2012 klo 12:07
Julkaisija: Osuuskauppa Keskimaa

Keskimaa Osk on ostanut Hankasalmen keskustasta tonttimaata. Keskustien varteen kaavaillaan uutta S-marketia sekä ABC-automaattia.

Keskimaa on ostanut Hankasalmen kirkonkylän keskustasta, Keskustien varrelta maa-alueen kiinteistöineen (Keskustie 26).

Neljä eri tonttia käsittävän maa-alueen omistusoikeus siirtyi Keskimaalle myyjänä toimineen Marivan Yousefshahin kanssa tehdyn sopimuksen mukaisesti välittömästi kauppakirjan allekirjoittamisen jälkeen.

Keskimaan suunnitelmissa on rakentaa Hankasalmen keskustaan täysin uusi S-market.

Nykyinen 800 neliön myymälä on tulossa elinkaarensa päähän. Vuonna 2003 toteutetun viimeisimmän uudistuksen jälkeen kaikki laajennusmahdollisuudet on tontilla jo käytetty. S-market on valikoimalaajennusten tarpeista johtuen jäämässä pieneksi.

Uusi S-market on alustavasti kaavailtu 1 500 – 2 000 neliömetrin kokoluokkaan.

– Huomattava myyntialan kasvu tuo mukanaan joissain tuoteryhmissä jopa moninkertaiset valikoimat. Kattavan päivittäistavaravalikoiman lisäksi S-marketiin on tarkoitus tuoda myös käyttötavaraa nykyistä enemmän, toimialajohtaja Raija Rantanen toteaa.

Keskimaan suunnitelmissa on Hankasalmen kirkonkylälle myös ABC-polttonestepalvelut. ABC-automaatti on suunniteltu sijoitettavaksi uuden S-marketin piha-alueelle.

– Tavoitteenamme on parantaa asiakasomistajiemme palveluja Hankasalmen keskustassa, jonne polttonestejakelua on toivottu ja kysytty meiltä vuosien varrella erittäin paljon. Tällä hetkellä lähimmät ABC-tankkauspisteet sijaitsevat Hankasalmen asemalla sekä Konnevedellä, toimialajohtaja Heikki Tervanen perustelee.

Keskimaan nyt ostamalle maa-alueelle on mahdollista nykyisen asemakaavan puitteissa rakentaa noin 1 500 neliön myymälä. Mahdolliset kaavamuutostarpeet selkiytyvät nyt käynnistyvän suunnittelutyön edetessä.

Hankasalmen kunnanjohtaja Matti Mäkinen tervehtii ilolla Keskimaan Hankasalmea koskevia suunnitelmia.

– On ilahduttavaa, että Keskimaa keskeisenä Keski-Suomen kaupallisena toimijana on kiinnostunut Hakasalmen palvelujen kehittämisestä. Tämä on positiivinen signaali myös muille toimijoille. Se vahvistaa kunnan vetovoimaisuutta ja kertoo siitä, että Hankasalmen tulevaisuuteen uskotaan, kunnanjohtaja kuvailee.

Keskimaa Osk
Toimialajohtaja Raija Rantanen, 050 539 9383, market- ja tavaratalokauppa
Toimialajohtaja Heikki Tervanen, 050 593 5764, liikennemyymälä- ja polttonestekauppa
Kiinteistöjohtaja Matti Vihinen, 050 502 5252

Hankasalmen kunta
Kunnanjohtaja Matti Mäkinen, 040 505 2198

Keskimaa Osk on vähittäiskauppaa sekä matkailu- ja ravitsemiskauppaa ja liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 700 miljoonan euron vuosimyynnillään. Asiakasomistajia on yli 110 000. Keskimaa työllistää noin 2000 keskisuomalaista.