Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Kanta-Hämeestä etsitään kasvuhaluisia yrityksiä

Kanta-Hämeestä etsitään kasvuhaluisia yrityksiä

Julkaistu: 08.04.2016 klo 12:52
Julkaisija: Linnan Kehitys Oy

Kanta-Häme on mukana Kasvupolulla, jossa kasvuhaluisimpien yritysten suunnitelmat sparrataan kasvuasiantuntijoiden toimesta. Asiantuntijat edustavat Suomen menestyksekkäintä joukkoa ja antavat osaamisensa maksutta yritysten käyttöön. Yritysten kasvutavoitteita ei ole ennalta määritelty vaan sparrausta voi hakea esimerkiksi henkilöstömäärän kasvattamiseen tai uuden tuotteen lanseeraukseen. Kasvupolku toimii samalla osakilpailuna, josta kaksi Kanta-Hämeen parasta yritystä pääsee mukaan valtakunnalliseen Kasvu Open finaaliin.

- Viime vuoden kokemukset Hämeenlinnan Kasvupolusta olivat hyviä ja halusimme toteuttaa sparrauskisan myös tänä vuonna. On hienoa, että saimme Kanta-Hämeen kuntia mukaan mahdollistamaan koko maakunnan laajusta Kasvupolkua, iloitsee Linnan Kehityksen toimitusjohtaja Mervi Käki.

Kasvuohjelmasta järjestetään 28. huhtikuuta infotilaisuus Hämeen ammattikorkeakoulun auditoriossa. Kanta-Hämeen Kasvupolku toteutetaan yhteistyössä Linnan Kehityksen, Hämeen Yrittäjien, Hämeen kauppakamarin, Janakkalan kunnan, Hattulan kunnan, Forssan kaupungin, Ypäjän kunnan, Humppilan kunnan, Tammela kunnan ja Hämeen ammattikorkeakoulun kanssa.

- Toivomme runsasta osanottoa kehittymishaluisilta yrityksiltä. Asiantuntijoiden apua kannattaa erityisesti hyödyntää kasvun esteiden tunnistamiseen. Nyt matalalla kynnyksellä mukaan starttiin miettimään olisiko Kasvupolku soveltuva kehittämisohjelma omalle yritykselle, kannustaa Käki.

Kanta-Hämeen Kasvupolku on osa valtakunnallista Kasvu Open yrittäjyyskilpailua. Kasvu Open kiertueella on mukana 25 kasvupolkua joissa mukana 375 yritystä, 850 sparrattavaa kasvusuunnitelmaa, 10 000 osallistujaa ja 950 asiantuntijaa. Mukana Kasvu Openia rahoittamassa on myös Finnvera, Nordea sekä Sonera.

Linnan Kehitys Oy, Tarja Tuominen, puh. 050 408 0054, tarja.tuominen@linnan.fi

Linnan Kehitys Oy on Hämeenlinnan kaupungin omistama elinkeinoyhtiö. Tehtävänämme on lisätä Hämeenlinnan tunnettuutta ja taloudellista kasvua verotuloina sijoittuvien yritysten, tapahtumien ja uusien asukkaiden kautta. Tavoitteenamme on, että Hämeenlinna on kehittyvä, kasvava ja elinvoimainen kaupunki.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki