Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Joulukauppa sujui odotetusti viikolla 48

Joulukauppa sujui odotetusti viikolla 48

Julkaistu: 05.12.2008 klo 12:42
Julkaisija:

Suomen Kaupan Liiton joulukauppaseurannan mukaan viikon 48 myynti sujui odotetusti ja osoitti lievää kasvua edellisvuoteen. Liiton esittämä arvio 2-3 prosentin joulukaupan kasvusta näyttää pitävän paikkansa. Veronpalautukset on maksettu tänään 4.12. pankkitileille. Niiden odotetaan olevan piristysruiske kaupankäynnille. Vähittäiskaupan verollinen kokonaismyynti ilman auto- ja polttoainekauppaa lähentelee tämän vuoden joulukuussa 3,8 miljardia euroa. Varsinaisen joulukaupan arvioidaan nousevan 970 miljoonaan euroon. Lukuun sisältyvät joululahjat ja muut joulutarvikkeet sekä jouluruoat.

Suomen Kaupan Liitto seuraa tänä vuonna joulukauppaa viikottain ja kerää jäsenkunnasta tiedot kaupan kehittymisestä. Uudet tiedot joulukaupasta julkaistaan viikottain aina loppiaiseen asti.

Lisätiedot:

asiamies Matti Räisänen, p. 050 357 1959, matti.raisanen@suomenkauppa.fi