Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » IKEA pyytää palauttamaan PATRULL-turvaportit turvallisuusriskin vuoksi

IKEA Oy

IKEA pyytää palauttamaan PATRULL-turvaportit turvallisuusriskin vuoksi

Julkaistu: 23.06.2016 klo 08:00
Julkaisija: IKEA Oy

IKEA pyytää kaikkia PATRULL-turvaportin ostaneita asiakkaita poistamaan tuotteen välittömästi käytöstä ja palauttamaan sen lähimpään IKEA-tavarataloon täyttä hyvitystä vastaan.

IKEA on saanut tietoonsa tapauksia, joissa PATRULL-turvaportin kiinnitys on yllättäen avautunut ja lapsi on pudonnut alas portaita. Jotkut tapauksista ovat vaatineet lääkärin hoitoa. Suomessa vastaavia tapauksia ei ole raportoitu. Ulkopuolisen tahon tekemässä tutkimuksessa on selvinnyt, että portin kiinnitysmekanismi ei ole täysin luotettava ja voi aiheuttaa pienille lapsille vaaratilanteen siitä huolimatta, että tuote on testattu ennen käyttöön hyväksymistä ja täyttää kaikki sitä koskevat lait sekä standardit.

”IKEA noudattaa lastentuotteiden turvallisuuden suhteen aina nollatoleranssia. Haluamme tarjota lapsille vain turvallisia ja terveellisiä tuotteita, ja meille lapset ovat maailman tärkeimpiä ihmisiä. Kun saamme tiedon mahdollisesta turvallisuuspuutteesta tuotteessamme, toimimme heti. Emme hyväksy sitä, että tuotteemme käyttämiseen liittyisi minkäänlaista riskiä, ja siksi vedämme välittömänä varotoimenpiteenä PATRULL-turvaportit pois markkinoilta”, sanoo Maria Thörn, joka työskentelee IKEA of Swedenillä lastentuotteiden Business Area Managerina.

IKEA ei halua vaarantaa lasten turvallisuutta ja pyytää siksi kaikkia PATRULL-turvaportin ostaneita asiakkaita poistamaan tuotteen välittömästi käytöstä sekä palauttamaan sen lähimpään IKEA-tavarataloon täyttä hyvitystä vastaan.

PATRULL-, PATRULL KLÄMMA- ja PATRULL FAST- turvaportit ovat olleet myynnissä kaikilla IKEA-markkina-alueilla. Palautus ei edellytä ostokuittia, ja tuotteiden hinta hyvitetään asiakkaalle. Lisätietoa IKEA-asiakaspalvelusta (09 3482 9400) ja osoitteesta IKEA.fi

Lisätietoja

Lisätietoja IKEA-asiakaspalvelusta, puh. (09) 3482 9400. IKEA pahoittelee tapauksesta mahdollisesti aiheutuvaa vaivaa.

IKEA-visio on luoda parempi arki monille ihmisille. Visionsa ja liikeideansa mukaisesti IKEA tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja, nerokkaita kodinsisustustuotteita niin edulliseen hintaan, että mahdollisimman monella on varaa niihin. IKEA-konsernilla on tällä hetkellä 328 tavarataloa 28 maassa. IKEA perustettiin Ruotsissa vuonna 1943. Suomessa on viisi IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa, Tampereella ja Kuopiossa, sekä IKEA-lähipiste Jyväskylässä. www.IKEA.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki