Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » IKEA julkisti suunnitteluyhteistyöt HAY:n ja Tom Dixonin kanssa

IKEA Oy

IKEA julkisti suunnitteluyhteistyöt HAY:n ja Tom Dixonin kanssa

Julkaistu: 08.06.2016 klo 12:35
Julkaisija: IKEA Oy

IKEA julkisti tänään Älmhultissa järjestetyssä Democratic Design Day -tapahtumassaan suunnittelevansa erikoismallistot tanskalaisen HAY-designbrändin sekä brittiläisen huippusuunnittelija Tom Dixonin kanssa. Molemmat yhteistyömallistot tullaan näkemään tavarataloissa syksyllä 2017.

Uudenlaista ajattelua skandinaavisen olohuoneen sisustukseen

HAY-yhteistyön tavoitteena on ryhtyä uudistamaan ja etsimään tulevaisuuden skandinaavisen muotoilun identiteettiä. Yhteistyön innoittajana olivat muun muassa uudenlaiset valmistustekniikat. Olohuoneessa seurusteluun keskittyvä mallisto edustaa tuotantokeskeistä lähestymistapaa, minkä IKEA-tuotannon kapasiteetti mahdollistaa.

Yhteistyön tulokset nähdään syksyn 2017 aikana, kun olohuoneeseen keskittynyt mallisto lanseerataan. Mallistossa on klassinen skandinaavinen tunnelma; vaalea värimaailma, korkea laatu ja puhdas muotoilu. Se on kuitenkin päivitetty vastaamaan uudenlaisia tarpeita olohuoneessa. Mallistossa nähdään epätyypillisiä materiaalivalintoja, arkea helpottavia toiminnallisia ratkaisuja ja älykkäitä rakenteita.

IKEA ja Tom Dixon suunnittelevat moderneja istuimia

Tulevaisuuden kodeissa tilat pienenevät, ja niitä käytetään yhä moninaisempiin tarkoituksiin. Myös ihmisten tapa luoda, tuottaa ja kuluttaa on murroksessa. Yhteistyö palkitun brittimuotoilija Tom Dixonin kanssa keskittyy tutkimaan, miten modernin asumisen haasteet vaikuttavat erityisesti tulevaisuuden istuimien suunnitteluun ja valmistamiseen.

Yhteistyön tavoitteena on haastaa perinteinen tapa valmistaa huonekaluja sekä löytää uusia tapoja elää mukavasti ja helposti modernissa kodissa. Tarkoituksena on kehittää monikäyttöisiä, modernilla tavalla valmistettuja huonekaluja. Yhteistyömallisto julkistetaan elokuussa 2017.

Liitteenä englanninkieliset laajemmat lehdistötiedotteet HAY- ja Tom Dixon -yhteistyömallistoista

IKEA Suomi, viestintä, pr.finland@ikea.com, puh. 040 451 7856
Annika Stubbe, viestinnän asiantuntija

Tanskalainen designhuonekaluyritys HAY on perustettu vuonna 2002. HAY tunnetaan innovatiivisesta ja rohkeasta muotokielestä sekä laadukkuudesta.

Tom Dixon (s.1959) on kansainvälisesti palkittu brittisuunnittelija. Hän on paitsi suunnittelun, myös tuotannon ja teollisuuden asiantuntija.

IKEA-visio on luoda parempi arki monille ihmisille. Visionsa ja liikeideansa mukaisesti IKEA tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja, nerokkaita kodinsisustustuotteita niin edulliseen hintaan, että mahdollisimman monella on varaa niihin. IKEA-konsernilla on tällä hetkellä 328 tavarataloa 28 maassa. IKEA perustettiin Ruotsissa vuonna 1943. Suomessa on viisi IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa, Tampereella ja Kuopiossa, sekä IKEA-lähipiste Jyväskylässä. www.IKEA.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki