Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Hollolan liikekeskushanke etenemässä

Hollolan liikekeskushanke etenemässä

Julkaistu: 08.11.2013 klo 13:00
Julkaisija: Osuuskauppa Hämeenmaa

Osuuskauppa Hämeenmaan suunnitelmat Hollolan liikekeskuksesta ovat edenneet siten, että rakennuslupahakemus voidaan jättää rakennusvalvontavirastoon marraskuun aikana. Uuteen liikekeskukseen on suunnitteilla Hämeenmaan Prisma-hypermarketin lisäksi tilat lukuisille muille palveluntarjoajille. Lisäksi liikekeskuksen päälle rakennetaan asuntoja. Tämän hetkisen arvion mukaan uusi liikekeskus valmistuu jouluksi 2016.

Liikekeskuksen kokonaispinta-ala tulee olemaan noin 23 500 m2 ja kellariin rakennettavien parkkipaikkojen määräksi tulee 560. Vuokratilojen määrä tulee olemaan merkittävä. Tällä hetkellä suunnitelmissa on tilat noin 40 toimijalle. Neuvotteluja vuokratiloista käydään talven 2013–2014 aikana.

Liikekeskuksen päälle on suunniteltu rakennettavaksi kaksi viisikerroksista asuinkerrostaloa, joissa on asuntoja yhteensä 66 kpl. Asuntojen koko vaihtelee pääosin 36m2-68m2 välillä sekä lisäksi tulee neljä 93m2 yhdistelmäasuntoa.

Hankkeen ensimmäinen vaihe valmistui kesällä 2013, kun uusi S-market avasi ovensa täysin uusissa tiloissa. S-market Hollola on yksi Hämeenmaan suurimmista S-marketeista niin valikoimien kuin tilojensakin osalta. S-marketin yhteydessä toimii tällä hetkellä muun muassa Alko ja Osuuspankki.

Osuuskauppa Hämeenmaa, kiinteistöjohtaja Reijo Aaltonen, 0500 354048

Osuuskauppa Hämeenmaa, market- ja rautakaupan toimialajohtaja Timo Kyllönen, 050 558 1215

Hämeenmaa – yli 144 000 asiakkaansa omistama yritys

Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä, 23 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka tarjoaa asiakasomistajilleen edullisia ja luotettavia kauppapalveluja sekä antaa ostojen keskittämisestä Bonusta. Hämeenmaa käyttää tuloksensa verkostonsa kehittämiseen ja asiakasomistajapalvelujen parantamiseen.