Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Helposti maukasta kasviproteiinia Lihattomaan lokakuuhun, Wheaty!

Itu Biodyn Oy

Helposti maukasta kasviproteiinia Lihattomaan lokakuuhun, Wheaty!

Julkaistu: 07.10.2016 klo 09:07
Julkaisija: Itu Biodyn Oy

Nyt on tarjolla toinen toistaan innostavampia vaihtoehtoja lihan korvaamiseen kasviproteiineilla. Wheaty tuoteperheen seitantuotteet ovat helppo vaihtoehto kasviproteiiniin tutustuvalle. Avaa Wheaty leikkelepaketti, laita siivu leivänpäälle ja nauti. Wheaty makkarat voi paistaa pannulla, hauduttaa uunissa tai grillata. Runsaasti proteiinia sisältävät tuotteet on valmistettu luomuraaka-aineista.

Vehnäproteiini laatuvehnästä

Wheaty tuotteiden pääraaka-aine on eurooppalaisilta sopimustuotantotiloilta ostettava korkealaatuinen luomuvehnä. Jyvistä erotellaan tärkkelys ja proteiini kylmällä vedellä huuhtomalla. Tärkkelys jatkaa matkaansa tislaamolle, jossa siitä tehdään elintarvike ja kosmetiikkateollisuuden käyttöön luomualkoholia. Gluteeni, eli vehnäproteiini, jalostetaan sitten Topasin Etelä-Saksasssa sijaitsevassa tehtaassa maistuviksi tuotteiksi.

Wheaty tuotteiden tuotekehittäjä ja Topas yrityksen perustaja Klaus Gaiser kertoo tuotteiden laatuvaatimuksista:

-        Meille on tärkeää proteiinin laatu. Jalostaminen pidetään mahdollisimman yksinkertaisena, jotta proteiini säilyy luonnollisessa muodossa myös valmiiseen tuotteeseen asti. Silloin se on parhaiten ihmisen hyödynnettävissä. Valmistaessamme Wheaty tuotteet korkealaatuisista luomuraaka-aineista huomioimme ihmisen hyvinvoinnin lisäksi tuottajien ja maaperän hyvinvoinnin. Silloin kasvissyönti tukee monella tapaa kestävän kehityksen tavoitteita.

Laadukkaista raaka-aineista syntyy ravitsevaa syötävää. Seuraavassa taulukossa arvot sadassa grammassa tuotetta.

Tuotenimi

14,6

1,3

1,7

Lisää tuotteita valmistajan suomenkielisiltä sivuilta osoitteesta: http://www.wheaty.com

Laajentunut saatavuus on tuonut Wheatyn Helsingistä Rovaniemelle

Kysyntä on lähes tuplaantunut kuluvan vuoden aikana. Nyt Wheatyn tuotteita on saatavilla yli 80 K-kaupasta, osasta Prismoja, S-marketteja ja M-kaupoista sekä tuotteita jo vuosia myyneistä Ruohonjuuren myymälöistä ja muista luomuun erikoistuneista myymälöistä.

Maahantuoja: Itu Biodyn Oy, www.itubioydyn.fi puh: 09-774 3010 sähköposti:  itu@itubiodyn.fi

Itu Biodyn Oy on v. 1979 perustettu biodynaamisten tuotteiden erikoisliike. Itu Oy on kokonaisvaltainen, palveleva maahantuoja ja luomutukku Helsingissä, joka on erikoistunut vegaaneille tarjottaviin luomutuotteisiin.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki