Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Hämeenmaa ostaa Sokos Hotel Lahden Seurahuoneen ja Hämeenlinnan Vaakunan liiketoiminnot

Osuuskauppa Hämeenmaa

Julkaistu: 30.08.2011 klo 10:41
Julkaisija: Osuuskauppa Hämeenmaa

Hämeenmaa jatkaa investoimista kaupunkien keskustoihin. Osuuskauppa Hämeenmaa ostaa Sokos Hotel Lahden Seurahuoneen sekä Hämeenlinnan Vaakunan liiketoiminnot Sokotel Oy:ltä. Lisäksi Hämeenmaa ostaa Lahden Seurahuoneen kiinteistön Lahden Teollisuusseura ry:ltä. Sokos Hotel Vaakunan toimintaa Hämeenlinnassa jatketaan vuokratiloissa.

Hämeenmaa haluaa olla mukana kehittämässä niin Lahden kuin Hämeenlinnan kaupunkien keskustoja sekä vahvistaa Kanta- ja Päijät-Hämeen matkailullista vetovoimaa. Nyt tehtävillä liiketoiminta- ja kiinteistökaupoilla Hämeenmaa vahvistaa ja kehittää matkailu- ja ravintolapalvelutarjontaansa Kanta- ja Päijät-Hämeessä.

Lahden Seurahuoneen kiinteistöön tullaan tekemään laaja peruskorjaus, joka pitää sisällään muun muassa hotellin katutason sekä kokouskerroksen uudistamisen. Investoinnit tulevat olemaan noin 10 miljoonaa euroa. Lahden Seurahuone on perinteikäs hotelli aivan Lahden keskustassa. Lahden Seurahuoneen kiinteistön on omistanut Lahden Teollisuusseura ry 40-luvulta lähtien.

Hämeenlinnan Vaakunan kiinteistö remontoidaan myös vastaamaan nykyaikaisen hotellin tarpeita. Hämeenmaa jatkaa vuokralaisena ja kiinteistön omistaa CapMan Oyj. Sokos Hotel Vaakuna on liikenteellisesti hyvin saavutettavissa ja hotelli sijaitsee Vanajaveden rannalla.

Liiketoiminnot siirtyvät Osuuskauppa Hämeenmaalle vuoden vaihteessa. Molempien hotellien työntekijät siirtyvät Sokotelilta vanhoina työntekijöinä Hämeenmaalle. Sokos Hotel Lahden Seurahuoneella työskentelee 18 henkilöä ja Hämeenlinnan Sokos Hotel Vaakunassa työskentelee 21 henkilöä.

Osuuskauppa Hämeenmaa, toimitusjohtaja Taavi Heikkilä, puhelin 050 68037

Osuuskauppa Hämeenmaa, ravintolatoimialajohtaja Timo Mäkelä, puhelin 050 354 2200

Sokotel Oy, toimitusjohtaja Tapio Satta, puhelin 0500 438 544

Lahden Teollisuusseura ry, Vesa Luhtanen, puhelin 0400 710 026

Hämeenmaa – yli 132 000 asiakkaansa omistama yritys Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä 23 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka tarjoaa asiakasomistajilleen edullisia ja luotettavia kauppapalveluja sekä antaa ostojen keskittämisestä Bonusta. Hämeenmaa käyttää tuloksensa verkostonsa kehittämiseen ja asiakasomistajapalvelujen parantamiseen.