Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Ensimmäinen suomalainen 10-vuotias viski lanseerataan Lontoon Whisky Showssa 3.10.2015

Teerenpeli Yhtiöt Oy

Julkaistu: 23.09.2015 klo 12:22
Julkaisija: Teerenpeli Yhtiöt Oy

Kutsu lanseeraukseen ja lehdistöpäivään

Teerenpelin 10yo viskin lanseeraus

Lehdistö- ja alan kauppiaiden päivä

Whisky Show järjestetään 3.-4.10.2015.
Osoite: Whisky Show / Old Billingsgate, 1 Old Billingsgate Walk, London, EC3R 6DX. whiskyshow.com

***

Teerenpeli Tislaamo aloitti toimintansa vuonna 2002. Nyt vuonna 2015 maailmalle saadaan ensimmäinen suomalainen 10-vuotias single malt –mallasviski. Viski lanseerataan Lontoon Whisky Showssa 3.10.2015. Tilaisuuden arvovieraana ja asiantuntijana on kuuluisa viskikirjailija ja alan arvostettu ammattilainen Ian Buxton. Teerenpeli Yhtiöiden toimitusjohtaja Anssi Pyysing nostaa 10yo single maltin lanseerauksen merkittäväksi hetkeksi: ”Teerenpeli Tislaamolle 10-vuotiaan viskin lanseeraus on tärkeä merkkipaalu. Suomalaisen viskikulttuurin uranuurtajina olemme tehneet töitä pitkäjänteisesti 13 vuoden ajan ja tähtäin on edelleen pitkällä”.

Teerenpeli Tislaamon tuotteet valmistetaan suomalaisesta ohramaltaasta aidoilla kuparisilla Skotlannissa valmistetuilla pannutislauslaitteilla. Tislaamon raaka-aineina käytetään päijäthämäläistä ohraa ja Salpausselän suodattamaa pohjavettä. Lahtelainen Viking Malt mallastaa ohran ja kevyt savun aromi saadaan suomalaisesta turpeesta.

Suomen ensi-ilta 10.10.

Teerenpelin 10-vuotias viski on kypsytetty bourbon- ja sherry-tynnyreissä. Tuote korvaa nykyisen 8-vuotiaan viskin. Maailman ensi-iltansa jälkeen viski lanseerataan Suomessa 10.10.2015 kaikissa Teerenpeli-ravintoloissa. Suomessa tuotetta saa myös Alkoista marraskuusta alkaen; muutama erä myydään ulkomaille.

Lisätiedot:

Anssi Pyysing, toimitusjohtaja, CEO, Teerenpeli Yhtiöt
+358 500 830 458, anssi.pyysing@teerenpeli.com

Jari Mämmi, myynti- ja markkinointipäällikkö
+358 40 679 3605, jari.mammi@teerenpeli.com

Teerenpeli Yhtiöt Oy on innovatiivinen ravintola- ja panimoalan perheyritys, joka koostuu Teerenpeli-ravintoloista, Teerenpeli Panimo & Tislaamosta, ruokaravintola Taivaanrannasta Helsingissä ja Lahdessa sekä Laivaravintola Teerenrannasta. Teerenpeli-ravintoloita löytyy Lahden lisäksi Helsingistä, Tampereelta sekä franchising-yritykset Turusta ja Lappeenrannasta. Teerenpeli Yhtiöiden liikevaihto on yli 10 miljoonaa euroa ja yritys työllistää yli 70 henkilöä. Teerenpelin tuotteet valmistetaan uusiutuvalla energialla. www.teerenpeli.com