Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » DUNKIN’ DONUTS SUUNNITTELEE LIIKETOIMINTANSA LAAJENTAMISTA SUOMEEN

Dunkin' Donuts

DUNKIN’ DONUTS SUUNNITTELEE LIIKETOIMINTANSA LAAJENTAMISTA SUOMEEN

Julkaistu: 22.04.2014 klo 08:00
Julkaisija: Dunkin' Donuts

Yhdysvaltalainen kahvi- ja leipomotuoteketju etsii monitoimipaikkafranchise-ottajia laajentamaan liiketoimintaansa Suomen suurimpiin kaupunkeihin.

CANTON, MA, USA (22 huhtikuuta, 2014) – Dunkin’ Donuts, yksi maailman johtavia kahvi- ja leipomotuoteketjuja, suunnittelee toimintansa laajentamista Suomen suurimpiin kaupunkeihin. Laajentuminen on osa yrityksen maailmanlaajuista kasvustrategiaa, jossa Eurooppa on yhtenä avainkasvualueena.

Dunkin’ Donuts etsii suomalaisia, riittävästi pääomaa ja vahvaa HoReCa-alan liiketoimintakokemusta omaavia monitoimipaikkafranchise-ottajia, omistamaan ja johtamaan useamman yksikön liiketoimintaa. Franchise-ottajan tehtävänä on kehittää brändiä koko maassa, keskittyen aluksi Helsinkiin. Potentiaalisilla franchiseyrityksillä on oltava vahva taloudellinen tausta, paikallisen asiakaskunnan tuntemus, todistetusti menestyksekäs ravintola-alan kokemus sekä tahtoa perustaa lähivuosina vähintään 20–25 Dunkin’ Donuts -ketjun ravintolaa Suomen markkinoille.

”Suomi on iso mahdollisuus Dunkin’ Donuts -brändille”, kommentoi Dunkin’ Brandsin kansainvälisen liiketoiminnan kehitysjohtaja Jeremy Vitaro. ”Uskomme suomalaisten ottavan hyvin vastaan laatulupauksemme korkeatasoisista leipomotuotteista ja juomista, jotka tarjoillaan miellyttävässä ympäristössä, nopeasti ja kohtuuhintaan.”

Dunkin’ Donuts -ketjun markkina-asema on kasvussa Euroopassa, jossa sillä on tällä hetkellä yli 120 ravintolaa, mm. Saksassa, Espanjassa, Iso-Britanniassa, Bulgariassa ja Venäjällä.

Kiihdyttääkseen laajenemistaan Euroopassa, yritys etsii nyt aktiivisesti suomalaisia franchiseyhteistyökumppaneita. Dunkin’ Donuts järjestää verkkoseminaarin franchisemahdollisuuksista kiinnostuneille 7. toukokuuta, kello 16.00.

Rekisteröitymisohjeet ja lisätietoa verkkoseminaarista: http://dunkinbrands.force.com/internationalevents

Lisätietoja ketjun tarjoamista franchisemahdollisuuksista antaa:

John West, kansainvälisen liiketoiminnan kehityspäällikkö, Dunkin’ Donuts

p. +44 1732 844 297, sähköposti: jonathan.west@dunkinbrands.com

Lisätietoja ketjun tarjoamista franchisemahdollisuuksista verkossa: www.dunkinfranchising.com

Lisätietoja medialle:

Hanna Litovaara, Viestintätoimisto Drum, p. 045 120 6767, hanna.litovaara@drum.fi

Lisätietoja Dunkin’ Donuts –ravintolaketjusta:

Vuonna 1950 perustettu Dunkin’ Donuts on Amerikan suosituin, päivittäin kahvia ja leipomotuotteita tarjoava ravintolaketju. Dunkin’ Donuts on markkinajohtaja niin suodatinkahvien, makukahvien, kofeiinittoman kahvin kuin jääkahvienkin tuotekategoriassa sekä donitsien, bageleiden ja muffinien tuoteryhmässä. Brand Keysin asiakasuskollisuutta mittaavassa tutkimuksessa yritys on sijoittunut kahvien tuoteryhmässä  ensimmäiseksi jo kahdeksan vuotta peräkkäin. Yrityksellä on 11000 ravintolaa 33 maassa ympäri maailman. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Cantonissa, Massachusettsissa, Yhdysvalloissa. Dunkin’ Donuts on osa Dunkin’ Brands Group, Inc. -konsernia.

Lisätietoja osoitteessa www.DunkinDonuts.com