Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » BIKE WORLD UTVIDGAR SIN VERKSAMHET INOM BÅTBRANSCHEN

Oy Otto Brandt Ab

BIKE WORLD UTVIDGAR SIN VERKSAMHET INOM BÅTBRANSCHEN

Julkaistu: 26.08.2013 klo 15:45
Julkaisija: Oy Otto Brandt Ab

Bike World, ett dotterbolag i koncernen Otto Brandt, utvidgar sin verksamhet inom båtbranschen då Telva Marine och Bike World slår ihop sin verksamhet fr.o.m 01.10.2013. Telva Marine kommer fortsättningsvis att använda sitt anrika namn.

Sammanslagningen är en naturlig fortsättning på utvecklingen av verksamheten. Bike World har sedan juni i år sålt båtar i Tammerfors och Telva Marine har sedan ett år tillbaka sålt koncernens fyrhjulingar.

Genom sammanslagningen blir Bike World Finlands ledande minuthandel inom motorcyklar, fyrhjulingar och nu också båtar vilket erbjuder kunden ett ovanligt stort utbud av fritidsfordon. Detta ger också kunden möjlighet att kunna byta fordon fritt från den ena till den andra utan mellanhänder, om man vill byta sin motorcykelhobby mot en ny båt till sommarstugan kan detta göras under samma tak.

Som verkställande direktör fortsätter Bike Worlds nuvarande VD Mika Kouki. ”Att Telva Marine blir en del av Bike World ger oss stora möjligheter. Vi kommer att kunna erbjuda kunden ett stort urval av fritidsfordon. Trots de tuffa tiderna är vår målsättning ambitiös, vi siktar på 30 miljoner euros omsättning nästa år”, konstaterar Mika Kouki

Information:

Mika Kouki

Bikeworld Oy

mika.kouki@bikeworld.fi

www.bikeworld.fi

www.otto-brandt.fi

Bike World Oy är Finlands ledande motorcykel-, moped-, fyrhjulings- och båtbutik som är känd för varumärken av högsta kvalitet (Honda, Polaris, KTM, Vespa, Victory, Delta, Nimbus, Paragon, Storebro, AMT, Silver, Faster, Sea Star, Terhi). Ni hittar Bike World i Vanda, Åbo, Tammerfors och Drumsö, Helsingfors. http://www.bikeworld.fi

Otto Brandt –konsernen är ett familjeföretag i femte generationen som grundats redan 1905.http://www.otto-brandt.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki